🌌Cadılık nedir? 🌌

553 13 3
                                    

✩ Cadılık bilinenin aksine süpürge ile uçan, insanların kötülüğünü isteyen kişiler değildir. Cadılık aslında doğa tabanlı bir ilimdir demek yanlış olmaz. Biz cadılar olarak doğa ile muhteşem bir bağımız vardır. Çünkü biz doğanın birer parçası, doğanın birer yansımasıyız. Doğa ile uyumlu olmak ve onun bilgeliğinden yararlanmak oldukça önemlidir. Büyü pratikleri ile doğayı ve içsel benliğimizi keşfederiz.

  Cadılıkta büyünün önemli bir yeri vardır. Bunun sebebi ise büyünün işleyişi ile doğanın işleyişinin aynı olmasıdır. Bu yüzden büyünün doğasını keşfederiz.

Şimdi diyorsunuz ki yav bu ne kadar çok doğa dedi yoruldum. Halbuki bunun üzerinde bu kadar durmamın sebebi bu şeye doğadan başlayacak olmamız. Çünkü dediğimiz gibi doğa = Büyü. Büyü = Cadı. Bu yüzden çokça bunun üzerinde duruyorum.

✩ Bilinenin aksine erkek cadıların kadın cadılardan fazla olduğu zamanlar da vardı. Buna yakılma zamanında daha detaylı değineceğiz.

✩ Cadılıkta iyilik ve kötülük diye bir kavram yoktur. Cadılığın 13 kuralında da belirtilir bu. Çünkü iyilik ve kötülük insani yargılar ile oluşmuş kavramlardır. Oysa bize göre erdemler, etikler ve doğanın bilgeliğinin kuralları vardır. Mesela aydınlık ve karanlığın bilgeliğinden bahsedilir. O yüzden her cadı karanlık ve aydınlık alanlarla haşır neşir olur. Tek bir tarafı seçmek ve diğerinin reddetmek söz konusu değildir çünkü aydınlık ve karanlık birbirini tamamlar. Biri olmadan diğeri var olamaz. Aklınıza Yin-Yang dengesini getirebilirsiniz.

Cadılar olarak bizler mutlak şeytan kavramına inanmayız fakat şeytan kavramına inanırız. Tabiki her cadı inanıp inanmama konusunda özgürdür lakin inanasa bile şeytana tapmaz ya da çok önemsemezler. Cadılığa göre demonik varlıklar düşük seviyeli bilgelikten uzak varlıklardır.

Cadıların çoğu tanrı ve tanrıça kavramlarına inanırkar ve onları onurlandırırlar. Bu nedenle çoğu cadı Pagan'dır. Ama tabiki cadılıkta belirli bir din kavramı zorunlu değildir. Bu konuya sonraki bölümlerde daha detaylı değineceğim. 

Cadılık pratiğe dayanır. Ruhsal dengeyi sağlamaya çalışırız ve çevremizdeki enerjileri kontrol etmeye uğraşırız. Çalışmalarmızı ay fazlarına göre veya yılın belirli zamanlarına göre yaparız. Çünkü her şeyin bir enerjisi vardır. Önemli olan o enerjinin farkına varıp onu kontrol etmektir.  Meditasyonların amaçlarından biri de enerjinizi tek bir alana yönlendirmeye yardımcı olmasıdır. Daha sonra daha detaylı anlatacağım bunu da :)

       🎉Hadi gözünüz aydın büyük bir şeye ilk adımınızı attınız. Bir sonraki bölümlerde görüşmek üzere. 



Wicca Ve CadılıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin