⭐️Wiccanlık Ve Cadılık⭐️

260 11 2
                                    


☀  Selamlar:) Eveet şimdi geldik çok önemli bir hususa. Bunun bu kadar önem arz etmesi size saçma gelebilir ama bunu bu kadar önemli yapan şey çokça karıştırılıyor olması. Şimdi kafanızın  karışıklıklarını çözmeye çalışacağım

 Öncelikle Wiccanlık bir dindir. Daha çok Paganlığın bir alt dalı olarak da kabul edilir. Wiccanlık modern cadılık olarak da geçer. Peki diyeceksiniz ki Paganlık en eski din, nasıl modern olabilir ? Bunu düşünmekte çok haklısınız. Fakat Wiccanlığın çıkışı günümüze yakındır. Yani şöyle diyeyim, Gardner adında biri dinlerin tarihlerini araştırırken paganlık dikkatini çekmiş. Ve bu konuda gezerek araştıma yapmaya koyulmuş. Topladığı bütün bilgileri de bir kitap haline getirmiş ve yayınlamıştır. Bu kitapta ilk kez Wicca terimi kullanılmıştır. Tahmin edebileceğiniz üzere kökeni cadı manasına gelen Witch den türemedir. Fakat kitap boyunca Gardner kendisine hep Witch olarak hitap etmiştir. Sonra bir takım insanlar Garner ın öğretilerinin izinden gitmeye başlamışlardır. Amerikada geçmiş yıllarda ilk kez bir din olarak kabul görmüştür. 

 Şimdi kafanızdaki bir diğer soru işareti şu olacak: Ya Paganlık zaten bir din değil mi , o zaman nasıl wiccanlık hem ona bağı hem de farklı olabilir. Hemen kafanızdaki alevleri söndürmek istiyorum. Paganlık tarihte şu şekilde karşımıza çıkmıştır: Mesel bir toplum bir dini kabul ettiği zaman geride kalan azınlık dinlere Pagan denmiştir. Bunu Müslümanlıktaki Kafir sözü ile de eşleştirebilirsiniz. Fakat sonuç olarak bütün azınlık dinler aynı değildi. Tek tanrıya da inanan vardı çok tanrıya da. Veya farklı inanışlarda olan da. Bu nedenle Paganlık bir çok dine ve inanışa şemsiye görevi gördü. O yüzden paganlığın evet belirli sınırları vardır, fakat yahudilik, müslümanlık gibi kesin çizgileri yoktur. Bu nedenle bir çok alt dalı vardır deriz. Mezhep gibi.

☀ Şimdiiiii Wiccanlık ve cadılık arasındaki farka bakalım

 Wiccanlık bir dindir ve o dine mensup olanlar o dine uymak zorunludur fakat  cadı olan kişi Wiccanlık dininden olmak zorunda değildir. 

☀ Öte yandan Wiccanlar ile cadıların yaşam tarzları çok benzerdir fakat Wiccanlar büyü yapmak zorunda değildir. Mesela ay fazlarını cadılar pratikleri için seçerken Wiccanlar ibadet ve yakarış için seçer.

  Yani şöyle diyebiliriz ki özetle Her wiccan bir cadıdır ama her cadı wiccan değildir. 

 Wiccanlığın en güzel tarafı ise verdiği haklı rahatlıktır. Wiccanlığın kuralı şudur: Hiçbir canlıya zarar vermediğin sürece özgürsün. Ne kadar güzel değil mi? Hem kendini bir fanusun iinde hissetmiyorsun hem de kimse zarar görmüyor:)

Wicca Ve CadılıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin