Bitwa o Hogwart (2 maja 1998 roku) z pewnością już na zawsze pozostanie na kartach historii świata magii. I to nie tylko w Anglii, ale w różnych zakątkach świata czarodziejów. Mimo zwycięstwa ludzie długo nie mogli zapomnieć o stratach. Ministerstwo również nie miało łatwo. Było w rozsypce i dopiero po roku udało się na nowo jakoś postawić je na nogi. 1 września 1999 roku uczniowie mogli kontynuować naukę lecz nadal nie w zamku. Przystosowano do tego część ulicy Pokątnej. Był to czas, gdzie bohaterzy bitwy mogli dokończyć 7 rok a uczniowie, którzy zostawi wysłani do zagranicznych szkół wrócić do ojczystego kraju. Sama szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie wznowiła swoje działanie pod skrzydłami Minerwy McGonagall jako dyrektorki w 2001 roku. Wróciła część grona pedagogicznego sprzed bitwy, ale oczywiście były pewne zmiany personalne.
Od roku 1998 wiele się więc zmieniło. Hogwart nie był już taki jak kiedyś, ale nie stał się też gorszym miejscem. Nastąpiło wiele zmian, na które niektórzy po prostu nie mieli wpływu. Mimo zakończonej wojny, gdzieś w głębi każdego człowieka nadal pozostawało to uczucie. Uczucie strachu. Co jeśli Voldemort jednak nie został zniszczony raz na zawsze? Mimo, że wszystko na to wskazywało, ludzie mieli wątpliwości. I nikt im się jakoś szczególnie nie dziwił...
XXI wiek
Mugole się nie obijają. Technologia idzie gwałtownie do przodu, a czarodziejom coraz trudniej jest się ukrywać przed światem niemagicznych. Dochodzi do wielu ujawnień czarodziejów, głównie przez ich nie wiedzę o świecie mugoli. To kolejna wielka zmiana dla Szkoły Magii - nowy obowiązkowy przedmiot, mugoloznawstwo.
Kolejną rzeczą, która zmieniła się w świecie magii w XXI wieku są szkoły wyższe. Pozwalają one na kształcenie się w konkretnych dziedzinach magii, a wzorowane są na mugolskich studiach.
Po tych wszystkich wydarzeniach, w końcu przyszedł czas na rok 2019, który niesie ze sobą kolejne ogromne zmiany, o których nikt na razie nie wie. Piętnastoletni James Potter wraz z dwójką swoich "ulubionych kuzynów w swoim wieku - Fredem i Louisem Weasley'ami wybiera się już na piąty rok nauki w Szkole Magii. Tuż za nim, jedynie dwa lata młodszy - Albus Potter ze swoim najlepszym przyjacielem Scorpiusem Malfoy'em oraz kuzynką Rose Weasley. No i oczywiście najmłodsza przedstawicielka rodziny Potter - Lily, wybierająca się na swój pierwszy rok w towarzystwie Hugona Weasley'a.
Jednak w tym roku wydarzy się coś co wstrząśnie wszystkimi młodymi adeptami magii. Nie tylko Potterami i Malfoyami. Wiele osób pomyśli, że ich obawy się spełniły, kiedy do zamku na swój pierwszy rok przybędzie panicz Riddle...