Part 10 (Berlari ke arah awak)

5 2 0
                                    

      Semasa aku berlari melalui sawah yang luas, aku terjatuh terseliuh dan tangan aku patah disebabkan hentaman yang kuat. Aku tidak boleh berdiri kerana kaki aku sakit. Lalu aku cepat-cepat menelefon polis untuk meminta bantuan...Setelah aku sampai di hospital, doktor membalut tangan dan kaki belah kiriku..doktor juga merawat tangan belah kanan aku yang luka akibat terkena belahan pisau...Semasa aku tengah berehat di bilik VIP hospital, tiba-tiba ada seorang perempuan dan lelaki masuk ke dalam bilik dan aku tahu orangnya adalah abang Seomin dan ibunya..."Stella, makcik minta maaf atas kelakuan makcik haritu. Makcik rasa Seomin patut tolong kamu. Kamu cedera parah semata-mata untuk selamatkan makcik. "Puan Kwon bercakap dengan rasa bersalah. Abang Seomin tersenyum mendengar kata-kata ibunya itu...aku dengan senyuman berkata "tak apa makcik..saya pun minta maaf,sebab saya makcik terlibat.." ibunya hanya mengangguk..Kemudian abang Seomin menyambung "Kamu okeykah Stella? Harap kamu cepat sembuh." "Saya okey je..ni nanti jadi oarut keberanian tau..hahahaha" Aku tahu abang Seomin risau tentang keadaan aku...

       Selepas beberapa hari, aku pulang ke rumah bersama abang Seomin memggunakan kerusi roda..Setelah aku sampai ke rumah, abang Seomin nampak satu bilik yang berlangsir, dan dihias cantik dan itu adalah bilik muzik aku..."bilik apa ni? Boleh saya masuk?" tanya abang Seomin. Aku pun menjawab "itu bilik muzik saya, saya guna bilik itu untuk menggubah lagu sebab saya mahu jadi penyanyi.. saya akan berusaha lagi untuk menjadi penyanyi..." "ooh" dia tersenyum....

Bersambung...

(Terima kasih kerana membaca cerita ini, harap anda akan terus menyokong saya)

pengembaraan impianWhere stories live. Discover now