Dan ye, aku duduk dekat hospital beberapa hari, aku perasan aku punya personaliti dah berubah..dulu aku seorang yang periang tapi sekarang aku muram dan pendiam..Selepas aku pulang ke rumah, aku mengurungkan diri dalam bilik, aku tak nak jumpa sesiapa pun... Setiap waktu makan, bodyguard ayah hantar makanan ke bilik tapi aku tak makan ..kalau abang Seomin datang dengan pelatih-pelatih lain pun, aku tak keluar dari bilik..abang Seomin mestilah risau aku tak makan dan tak keluar. Dia pun tak dapat jumpa aku. Tapi abang Seomin masuk dalam bilik sebab nak bagi aku makanan..aku makan je tapi tak cakap apa-apa.
"Ella, awak tak cakap apa-apa pun dari 2 minggu yang lalu...jom lah keluar, biar kena matahari. Kan matahari ada vitamin, maybe boleh pulihkan penyakit kanser awak tu?"
Aku menggeleng "tak payah la..penat.." aku kata dengan nada suara yang perlahan. Abang Seomin hanya diam.. Selepas 1 minggu, aku dapat satu panggilan daripada timbalan presiden..
"Hello, Ella? Ella, saya nak kamu berjumpa dengan saya dan orang-orang saya untuk membincangkan tentang hal ini"
"Hal apa?"
"Kami nak berbincang untuk buat perangkap dekat Choi Jipyo supaya dia tertangkap"
"Hmm..okay bila?"
"Sekarang"
"Okey, pakci...tuan" heii aku ni, kenapa la aku nak panggil dia pakcik depan korang kan, dah kantoi dah aku panggil dia pakcik. Tu sebab kitorang rapat ye. Aku pun pergi berjumpa timbalan presiden. Dalam perbincangan, smeua beri kerjasama dengan baik..1 minggu kemudian...
"Okey, ikut seperti yang dirancang Ella.." kata timbalan presiden. Abang Seomin dan yang lain tak tahu pasal ni..
Bersambung..
(Terima kasih kerana membaca cerita ini..harap anda akan terus menyokong saya)
*Jangan lupa vote ye
YOU ARE READING
pengembaraan impian
Aventuracerita ini mengisahkan tentang anak presiden Korea bernama Stella untuk mengejar impiannya untuk menjadi penyanyi tetapi banyak ujian dan pengembaraan yamg dihadapinya selama dia menjalankan uji bakat. Tetapi dia tidak mudah putus asa walaupun banya...