Part 1 (Permulaan)

29 5 2
                                    

Nama aku adalah Stella. Orang panggil aku Ella. Aku adalah orang kacukan Korea dan Malaysia. Ayah aku adalah orang Korea dan mak aku adalah orang Melayu. Kami tinggal bersama-sama dan aku mempunyai seorang adik perempuan bernama Sasya. Umur kami berbaza 2 tahun, tetapi malangnya mak dan ayah berpisah semasa ayah ingin menjadi seorang ahli politik di Korea. Aku berpisah dengan adik dan mak semasa aku berumur 6 tahun dan tinggal di Korea. Semasa ayah menjadi presiden Korea, aku duduk di rumah yang besar dan luas bersama pekerja-pekerja seperti bodyguard, tukang masak dan lain-lain. Tetapi aku tetap duduk di satu bilik khas untuk aku menyiapkan lagu-lagu kerana aku berimpian untuk menjadi penyanyi yang boleh menggubah lagu. Di sinilah kisah aku bermula, semasa aku berumur 17 tahun...

         Pada suatu hari, aku pergi ke uji bakat untuk menjadi pelatih syarikat, tetapi aku gagal dalam uji bakat tersebut...Semasa aku keluar dari syarikat itu, aku terlanggar salah seorang pelatih dari syarikat itu semasa dia dan pelatih-pelatih lainbaru pulang dari berjalan-jalan. Dia minta maaf dan berkata "kamu anak presiden bukan? Apa kamu buat di sini?" aku menjawab "oh, saya menjalani uji bakat untuk menjadi pelatih tetapi saya gagal." "oh malangnya, biar saya perkenalkan diri, nama saya Kwon Seomin." dia berkata dengan senyuman manis memandangku. Kemudian aq berkata "nama saya Stella, kamu boleh panggil saya Ella." aku berkata dengan senyuman...kemudian seorang pelatih lain menyampuk dan berkata "nama saya Kim Leeseok." Kami semua ketawa bersama dan menyimpan nombor telefon masing-masing...

bersambung...

(Terima kasih kerana membaca cerita ini..harap anda akan terus menyokong saya)

pengembaraan impianWhere stories live. Discover now