13

264 15 0
                                    

'I didn't want to kill myself. I wanted to make it all stop and go away. I wanted to be calm. '

•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°

SOMEONE POV

"penat siak ..."keluh Carl..

Semua dah berkumpul dekat bawah pokok.. Yg jadi bodyguard x berbayar pun ada..

"hold up! Mana Alf? "tanya Adam..

Dia baru perasan ketiadaan adik kembar dia tu..

Semua gelengkan kpl tanda tidak tahu..

"ha! Last aq nmpk dia masa nak pergi tandas aq bertembung dgn dia masa dia keluar drpd tandas.. "kata Bryan..

Lisa dgn Fash baru teringat.. Dia pdg Lili.. Mesti Alf nmpk kemesraan Lili dgn Yan.. X mungkin lah Lisa x tahu.. Melalui pandangan adik dia dekat Lili pun dia dah tau..

Shaun buka phone dia.. Dia blh detect phone Alf dekat mana.. Bukan susah pun..

"x pe.. Aq dah tau dia dekat mana.. Dia dekat 'tempat' biasa dia.. "kata Shaun..

Yg lain mengangguk..

"kat mana tempat biasa dia tu? "tanya Lili sambil pdg Shaun..

Shaun garu kpl dia.. Dia pdg Shin..Shin yg faham pandangan abg dia tu..

"alah.. Tempat bdk2 lelaki lah.. Perempuan x blh sibuk"kata Shin..

Jawapan yg tidak munasabah..

Lili berdiri.. Dia nak blah..

"kau nak gi mana? "tanya Shin..

"tempat bdk2 perempuan lah.. Lelaki x blh sibuk"kata Lili sinis..

Sakan diorang gelakkan Shin..

Lili pergi drpd situ..

Dia pusing satu sekolah.. Nak pastikan x de lipas kudung yg curi2 keluar drpd sekolah..

Tiba2 ada org call dia..

(oncall)
"assalamualaikum "-Alf

"waalaikumusalam.. Ha Alf..kau kat mana doh?! Buat aq risau...eh2!bukan!buat yg lain risau jer! "-Lili

"wow.. Kau risaukan aq juga eik.. Ingat dah bahagia dgn mamat tu.. Tch"-Alf

"who? Yan? The fuck? Are you kidding me?! Aq anggap dia sebagai abg babi.. Aq x suka dgn lelaki yg lagi tua drpd aq.. Understood Bitch? "-Lili

"hahahaha.. Garang siak kau.. Kau pergi dekat depan pagar skrg.. Aq ada dekat situ.. Now! "-Alf

"K'-Lili

(endcall)

Lili berdecit ..

Dia simpan phone dia dan bergerak le pagar sekolah.. Rupanya bdk tu ponteng.. Babi betol..

Sampai2 pagar.. Nmpk lah muka Alf..

Dia tegur Alf..

"oi"kata Lili sambil tepok bahu Alf..

Alf pdg Lili..

"apahal kau keluar drpd sekolah.. Punya lah aq ingat kau ni baik x suka ponteng.. Kau ponteng jugak.. "bebel Lili

"senyap lah kau.. Bising jer.. Sibuk.."marah Alf..

Lili gelak..

Diorang berjalan2..

X pe lah.. Ponteng sekali jer..🙄

Diorang dua berjalan2..

"Carl ada cakap dgn aq.. Kau sebenarnya bukan org yg sama mcm Asley yg dulu.. Skrg kau lain.. Kau Lili.. Kau mcm ada dua side.. Side pertama happy go lucky,mak2 and kekanakkan .side kedua.. Dingin, kejam... Penuh dendam..."kata Alf..

Lili senyum..adik dia yg sprg tu..kalau dah selesa dgn seseorang.. Dia mesti akan cerita ttg satu family dia.. Sampai benda 2 yg memalukan Lili dan Lia jugalah..

"Asley...dia dah lama mati semenjak parents dia 'pergi' drpd hidup dia.. Lili org yg baru.. Lagi kuat.. And dia x perlukan sesiapa untuk dia teruskan hidup.. Kecuali Allah.. Allah adalah peneman dia selama dia hidup dekat dunia.. Itu Lili.. "kata Lili dan senyum

"knp kau fikir yg kau dah x perlukan sesiapa untuk kau hidup?"tanya Alf ingin tahu..

"kau x fikir ke..kalau kau perlukan sesiapa tu.. Maksudnya kau cinta and syg dia.. 'Cinta kan bunga akan layu, Cinta kan manusia akan mati, Cinta kan Allah kekal abadi.. Itu lah dia cinta yg abadi'... If aq teruskan berharap dengan bantuan manusia.. X blh hidup tanpa manusia.. Aq akan 'mati perlahan2 '..kau x fikir mcm tu?"tanya Lili dan senyum..

"habis Carl dgn Lia? "tanya Alf..

"diorang nyawa aq.. Aq mati.. Diorang mati.. Kitaorg bertiga ada lah org yg sama dalam jasad yg berbeza.. Kitaorg sayangkan 'diri sendiri'.. So yeah.. Pandai2 lah kau fahamkan.. Susah aq nak terangkan "kata Lili dan tergelak kecil..

"kau mmg dingin mcm ni ke? Bekuuuu jer 24/7?"tanya Lili

"x lah... Aq dgn abg, kakak and tiga beradik setan tu x lah.. Gila2 jer.. Banyak cakap.. "kata Alf

Lili mengangguk faham..

"pernah kau mcm kena tumbuk ke apa ke...sampai kau hampir mati.. Pernah? "tanya Lili..

Diorang duduk dekat bangku..

"pernah.. Masa aq dekat luar negara.. Pakcik dgn makcik aq jaga aq ngab Adam.. Masa tu aq ngan Adam and bdk dua ekor tu jumoa kat taman.. And then kitaorg borak2..tapi tiba2 ada org cari gaduh dgn kitaorg.. Kitaorg pun gaduh jer lah.. Lepas tu leader dia tikam aq.. Lagi sikit aq nak mampos sebab kekurangan darah.. Tapi Adam selamatkan aq.. Serious dia dah mcm guardian Devil dlm hidup aq.. "kata Alf dan gelak..

Lili gelak sekali..

"kau ada? "tanya Alf pulak..

Lili mengangguk.. Bukan pasal tembakan yg hamoir kena dekat jantung dia.. Ada benda lain..

"benda ni membunuh aq perlahan2.. Tapi Lia dgn Carl.. Sempat selamatkan aq.. Aq makan pil tidur berlebihan.. Mana tau kan kalau aq 'tidur ' nanti dapat jumpa dengan arwah parents aq dgn kawan baik aq.. "kata Lili dan senyum..

Alf terdiam..

"Shaun pernah cerita something ngan aq.. Dia kata kau ni lelaki yg paling cepat jatuh cinta.. And dlm group tu.. Kau yg plg banyak dikecewakan oleh perempuan.. Tapi semenjak tahun lepas kau dah mula berhenti jatuh cinta.. Hati kau jadi beku.. Seingat aq tu lah apa yg Shaun bagitau aq.. Siyes.. Siapa perempuan yg dapat cairkan hati beku kau tu.. Aq respect!! "kata Lili sambil tabik..

Alf gelak..

"kau ni mcm bdk2 lah.. "kata Alf dan gosok rambut Lili..

"kita sama umur ok.. "kata Lili dan berdecit..

"Lili.. Kau still akan kawan ngan aq x kalau aq ni pembunuh?"tanya Alf..

Lili berfikir dan mengangguk..

"kau still akan kawan ngan aq x..kalau aq adalah manusia yg akan tangkap kau? "tanya Lili..

"kawan"kata Alf..

Lili tersenyum..

"x mungkin"kata hati masing2..














TBC












#votemment


Fallen Angel Or Fallen Devil? 🔞🔞🔞🔪Where stories live. Discover now