Är jag annorlunda? del 2

18 0 0
                                    

När hennes sken hade slocknat så gick hennes ögon tillbaka till normal färg eller för henne gula och bruna. Korridorerna var tomma, papper låg överallt några skåp var välta och troligen skulle räddningstjänsten komma snart. Holly hade ont i hela kroppen och det ringde högt i öronen. Hon låg i fosterställning på golvet. Alla klassrumsdörrar var stängda och låsta, troligen så gömde sig alla för den som hade orsakat det här, Holly. Räddningstjänsten anlände efter bara tio minuter när dom hittade Holly så tog dom med henne in till sjukhuset dom undersökte henne men dom kunde inte hitta något fel på henne så hon fick åka hem redan samma kväll. När hon kom hem så frågade hennes föräldrar vad som hade hänt hon svarade så gott som det gick och försökte förklara. Självklart trodde ingen av dom på henne men det hade hon inte heller väntat sig. Inte ens hon vet vad som hände.

Hon låg i sängen och tänkte över vad som hade hänt idag. Men hon förstod att det är rätt meningslöst att försöka förstå. Det som hon gjorde var övernaturligt. Hon tittade upp i taket det var vitmålat och rätt trist. Hennes rum var litet men inrett på bästa sätt. Hon hade gråa väggar och ett väldigt mörkt golv och en säng stod vid väggen. På väggen hängde en TV och under den fanns ett skrivbord som hon inte använde så mycket. På andra sidan stod det en bokhylla med massor av böcker i. När hon var yngre brukade hon läsa mycket men det hade hon slutat med.

Hon gick upp från sängen och tittade i sin spegel bredvid bokhyllan. Hon såg sig själv, inget konstigt var de med henne. Hon öppnade sin hand och blundade, fokuserade på att någonting skulle hända. Hon kände ingen smärta i bröstet eller något ljus hon öppnade ögonen igen. Hon stod utanför huset hon tittade sig omkring hur hamnade hon här?

Hon slöt sina ögon igen och föreställde sig sitt rum. Hon öppnade sina ögon. Hon stod kvar där hon var. Hon gick in igen. Hennes föräldrar vart förvånade för dom hade inte hört henne gå ut. Vad konstigt tänkte hon sarkastiskt, hon gick ju aldrig ut.

________________________________________________________________________________

Hej detta var del två del tre kan kanske komma upp idag vi får se detta är inte så spännande än men jag lovar att det kommer att bli mycket mer spänning med bland annat kidnappningar och lite våld ;) ta hand om er <3

Är jag annorlunda? (färdigskriven)Where stories live. Discover now