Holly tittade ner mot hennes handleder. Dom var röda och ömma från repen. Hon la sig i säng igen, men Holly kunde inte somna. Hon visste inte om illamåendet skulle komma tillbaka snart. Eller om dom skulle komma och ta Cedrik, hon kanske bara skulle ha tackat ja på erbjudandet... Holly tittade bort mot Cedrik när han sov. Hans bröstkorg höjdes och sänktes, Holly kände hur hennes kropp bra ville sova. Men Holly ville inte somna, för att hon visste inte om hon skulle vakna med Cedrik vid sin sida. Sömnen började krypa sig på, men Holly ville inte, och skulle inte somna. Det hade hon bestämt sig för. Klockan började närma sig 8 när Cedrik vaknade. Holly tittade när Cedrik rörde sig mer och mer, och till slut så öppnade han ögonen.
Han satte sig upp och vart förvånad över att se Holly vaken. Cedrik frågade när hon hade kommit tillbaka. Holly svarade "vet inte jag satte igång dom fyra elementen, sedan så chefen stack in en spruta i mitt lår jag har fortfarande ont" Cedrik tittade på henne chockad och oförstående sedan så sa han "ja det måste gjort ont, men vem är chefen?" Holly kom på att Cedrik inte hade träffat chefen, så hon började förklara
"när jag hade blivit utsläppt från vårat rum, så drog dom in mig i ett konstigt rum. Där satt jag tills tabletten hade slutat värka. Sedan så kom det en kille i kanske 19 års åldern, och kallade sig själv för chefen. Han började prata om att jag skulle hjälpa honom med mina krafter. Men jag vägrade, så han började hota med att skada dig och mina föräldrar. Jag fick panik och blev jätterädd, så jag måste ha råkat sätta igång dom fyra elementen. Det började rinna in vatten i rummet och chefen fick panik. Han tog ut en jättestor spruta, som måste ha innehållit minst 5 doser med förlamning medel. Han stack in det i mitt lår och vattnet slutade droppa. När medlet hade börja verka så slöt mina ögon. Sedan så gick han ut från rummet. Några andra kom in och knöt loss repen, sedan så somnade jag och vaknade upp här vid 03:50. Sen dess har jag vart vaken och tittat på dig, för jag har varit rädd att några ska komma och ta dig..." Holly tog en paus och tittade in i Cedriks ögon
. Han sa inte så mycket och det gjorde inte Holly heller, vad fanns det att säga. Resten av dagen gick långsamt. Holly hade huvudvärk och ville bara vila. Cedrik låg i sin säng och tittade upp i taket. Vid 10.00 och 15.00 Så kom två killar i kostym och gav dom mat. Holly försökte äta men hon mådde bara illa. På kvällen så kom det två läkare i vita rockar, dom ställde lite frågor till Holly och Cedrik om deras hälsa. När dom fick höra att Holly inte hade sovit på så länge, så sa dom att hon skulle försöka att sova nu under kvällen. Innan dom gick ut så tog dom ett blodprov från både Cedrik och Holly.
Under natten så sov Holly ingenting, hon hade bestämde sig för att sömn strejka. Hon skulle inte sova tills dom vart utsläppta, och så ville hon inte lämna Cedrik utom synhåll. Nästa dag så mådde Holly så illa att hon kräktes. Men hon kunde knappt få i sig någonting. Holly hade en extrem huvudvärk och hade knappt någon energi. Hon ville inte prata så mycket, och när männen i kostym kom för att ge Holly och Cedrik mat. Så tittade dom chockat mot Holly, hon orkade knappt reagera för hon var så trött. Någon timme senare, så kom en läkare in. Han frågade när senaste gången var som hon hade sovit.
Holly svarade att hon hade fått förlamning medel för två dygn sedan, och att hon vaknade vid 4. Sedan dess så har hon varit vaken. Läkaren tittade oroligt på henne och frågade sedan "Om du nu inte har sovit på så länge, varför tar du inte och sover nu?" Holly svarade "för att jag är rädd. Rädd att chefen ska ta Cedrik, och skada honom" doktorn nickade och sa sedan "jag förstår, men om du inte sover så kommer jag bli tvungen att ge dig, antingen ett piller eller en spruta förstått" Holly svarade "jag förstår"
doktorn gick ut igen. Men Holly tänkte inte sova. Inte än, då fick han helt enkelt ge henne en spruta. Några dagar senare hade Holly fortfarande inte sovit. Hennes kropp skrek efter sömn, hennes ögon var rödsprängda, från för lite sömn. Holly visste att, om hon la sig ner i sin säng eller blundade, så skulle hon somna. Men hon tänkte inte ge sig. Cedrik hade bett henne att sova, men hon sa "nej" vid 12 tiden på dagen så kom en läkare in. Han hade ett piller och en spruta med sig. Läkaren frågade Holly om tänkte sova. Hon svarade bestämt "nej och du ska inte ge mig något piller" läkaren svarade "okej då blir det en spruta" han tog upp en spruta och skulle precis sticka in den i Holly. Men hon började skrika och fäktade med armarna. Läkaren kallade in män som började hålla fast Holly. Två tog tag i hennes armar, medans två tog tag i hennes ben. Holly kunde inte röra sig, hon skrek men det hjälpte inte ett dugg. Läkaren stack in sprutan i hennes arm. När han tog ut sprutan ur hennes arm. så började han räkna baklänges från tio. Holly kände mig snurrigare och snurrigare. Nu var Läkaren nere på tre "tre...två...ett" sedan så somnade Holly.
________________________________________________________________________________
Kapitel sju är nu klart, kapitel åtta kan komma upp idag men vi får se lite, ta hand om er <3
YOU ARE READING
Är jag annorlunda? (färdigskriven)
ParanormalHolly, en fjortonårig mobbad tjej. En dag fick hon nog och satte igång sina krafter, men det skulle visa sig få förödande konsekvenser. Holly blir en måltavla för högt uppsatta personer som vill utnyttja henne. Hon möter en pojke som säger sig kunna...