Nästa dag satt hon i soffan och åt frukost dom hade ledigt idag eftersom att polisen ville undersöka vad som hade hänt. När Holly slog på nyheterna på Tv pratade dom om vad som hade hänt på hennes skola dom trodde att det handlade om en övernaturlig anledning pojkarna som hade retat henne var med på tv intervjun med några forskare eller var dom var dom beskrev hur deras "klasskompis" bara hade blivit arg utan någon anledning och att det hade börjat glöda om henne sedan så... Holly slog av tv hon visste ju resten.
Holly tog på sig jackan och stängde dörren hon skulle ta en promenad i kvarteret, Holy gillade att röra på sig hon brukade gå ci tre kilometer idag kanske hon skulle gå längre hon tog på sig hörlurar och satte på en spellista, hon tyckte det var skönare att gå med musik.
Efter ca en kilometer så mötte hon fyra konstiga män dom hade svarta kostymer och såg ut som spioner på en film dom gick förbi henne och svängde in bakom ett av husen hon tänkte inte så mycket mer på det. Efter ytterligare en halv kilometer så kände sig Holly förföljd när hon tittae bakot så var männen hundra meter bakom henne vad ville dom? hon svängde av vid nästa korsning och dom svängde också av var det bara ett sammanträffande eller ville dom henne något? Holly började bli orolig, en kille kom springande över vägen hon stängde av musiken han sa "hej följer dom efter dig" Holly svarade "vet inte tror kanske det" killen svarade "jag vet vilka dom är det är inga trevliga typer följ med mig" Holly svarade "jag vet inte om jag ska följa med en främmande människa" killen tog fram sin hand och från handen börjar det glöda ett blått sken. "vi är lika" sa han, Holly svarade "okej jag följer med" killen sprang före och Holly följde efter hon kände vinden vina och kölden bet sig in i hennes hud dom sprang några kvarter innan han svängde in till en återvändsgränd, vid återvändsgränden fanns två dörrar han öppnade ena dörren och gick in, Holly tog ett djupt andetag och följde efter, dörren stängdes efter dom. Huset dom hade sprungit in i var litet det fanns inga fönster så det var var väldigt mörkt det var smutsigt, och det såg ut som om det skulle kunna vara råttor som bode där. Holly frågade killen vad det var för ställe killen svarade andfått "det här är mitt gömställe" Holly kollade på honom förbryllat och svarade "vilka gömmer du dig från?" killen kollade ner i marken och såg för en sekund lite besvärad ut sedan så svarade han "från dom där männen dom är ute efter såna som oss såna med krafter, det finns inte många såklart, dina är väldigt starka vad jag har hört..." Holly svarade honom denna gången irriterat "jag har inga krafter jag är en normal tjej med ett normalt tråkigt liv som ska till en normal skola imorgon" killen kollade på henne men svarade sedan dystert "det trodde jag också men vi är inte normala vi är starkare och bättre kom så ska jag visa dig!"
________________________________________________________________________________
Okej så detta var kapitel tre hoppas ni gillade det ska jag lägga ut kapitel fyra idag det kommer hända en väldig spännande grej ;) eller ska jag vänta till imorgon. Ge gärna feedback:)
KAMU SEDANG MEMBACA
Är jag annorlunda? (färdigskriven)
ParanormalHolly, en fjortonårig mobbad tjej. En dag fick hon nog och satte igång sina krafter, men det skulle visa sig få förödande konsekvenser. Holly blir en måltavla för högt uppsatta personer som vill utnyttja henne. Hon möter en pojke som säger sig kunna...