Är jag annorlunda?del 11

11 1 0
                                    


Holly vaknade upp, och allt hon kände var en outhärdlig smärta. Allt gjorde ont, det gjorde till och med ont att andas. Men Holly var vid liv det kände hon. Holly öppnade ögonen långsamt, hon kisade för det starka ljuset som nådde hennes ögon. När Holly hade vant sig vid ljuset så tittade hon sig omkring. Allt var tyst i rummet. Rummet påminde henne lite om rummet hon och Cedrik var instängda i. Men Holly ville inte tänka på det. Hon försökte sätta sig upp försiktigt, men hon hade så otroligt ont. Vad var det som hade hänt nu igen? Holly tänkte tillbaka, och insåg att hon hade blivit skjuten. Holly tittade ner och såg att hennes mage och bröst var invirat i bandage. Hon tittade runt och det fanns en dosa på ett litet sängbord bredvid sängen. Holly sträckte sig efter den och tryckte på den röda knappen. En minut senare så kom det in en läkare. Han tittade upp från sitt skrivhäfte, och såg att Holly var vaken. Han såg lite chockad ut. Men frågade sedan vänligt "hur mår du?" Holly svarade"jätte...ont" läkaren försvann ut ur rummet, men återvände sedan med en spruta. Holly tittade på den oroligt. Men läkaren gick förbi henne och stoppade sprutan i en påse till ett dropp. Hon följde slangen ner till sin arm och såg en nål i sin arm. Holly ville genast ta bort den och bad doktorn ta ut den. Men han sa att hon behövde den just nu, om 3-4 dagar kunde dom ta ut droppet. Holly suckade men lyssnade, hon frågade sedan "är mina föräldrar här, jag vill träffa dom" läkaren svarade "vi har kontaktat dom, vi gjorde det så fort din operation var klar, dom borde vara här när som helst" Holly sjönk ner i sängen igen. Hon drog upp täcket till hakan, och sömnen började smyga sig på.

Holly vaknade med ett ryck av att dörren slogs upp. I dörren så stod Hollys mamma och pappa. Dom tittade vem det var som låg i sängen och insåg att det var Holly. Dom sprang fram till Holly och kramade henne. Dom kramade Holly så hårt, att hon fick säga åt dom att det gjorde ont. Dom släppte Holly och tittade på henne. Hollys mamma grät och hennes pappa såg gråtfärdig ut. Men Holly var glad för nu var hennes familj samlad igen. På kvällen så var Holly inte tvungen att förklara så mycket. Hon sa bara att hon hade blivit kidnappad och att hon hade blivit skjuten. Hennes föräldrar ville att hon skulle berätta allt. Men Holly sa bara "det är för mycket att berätta" 4 dagar senare så har Holly frisk nog att åka hem. Holly rullades ut i rullstol ,för hon var fortfarande för svag för att klara av och gå. Det stod reportrar utanför sjukhuset. Dom ville intervjua Holly, men hon ville inte svara på deras frågor inte nu iallafall. Dom satte sig i bilen och åkte hem. När Holly kom hem så fick hon hjälp att komma in. När Holly var inne i huset började hon gråta. Hon var så lättad att hon äntligen var hemma. Holly fick hjälp och sätta sig i soffan, hennes föräldrar satte sig bredvid och bad henne att berätta allting från början. Holly sukade och sa "ni måste tro mig då" dom båda sa i kör "vi lovar" Holly började berätta hela historien från hennes utbrott på skolan, till Cedrik, till att hon blev nersövd, mötet med chefen, att hon lyckades fly hit och att hon såg dom, hur hon hade teleporterat sig till skolan, hur hade blivit bortförd till huset, hur chefen hade misshandlat Cedrik, hur hon hade hittat boken och slutligen hur hon hade flytt, och blivit skjuten. Hennes föräldrar satt tysta under hela hennes berättelse när Holly var klar så sa hennes pappa "Holly jag är ledsen, men jag tror inte på att du har krafter" Holly tittade ner och sa sedan ska jag bevisa det. Hennes föräldrar nickade och hon kontrade sin energi mot soffan, hon koncentrerade sig på att den skulle lyfta och det gjorde den. Soffan började sväva i luften hennes föräldrar satt chockade. Hollys satte ner soffa igen och tittade på dom båda dom satt fortfarande chockade men nu kunde dom inte förneka det. Holly tittade upp mot dom och sa sedan "Det finns en skola för såna som mig och jag vill börja där" hennes föräldrar såg inte ut att gilla idén, men dom visste att deras liv inte skulle bli normalt igen. Så dom bestämde att dom skulle prata om det.

1 vecka senare:

Holly vaknade med ett ryck, hon var försenad till skola hon drog på sig kläder och gick ner till köket. Där åt Holly frukost innan hon sa hejdå till hennes mamma och pappa. Hon gick ut i hallen och tänkte på skoltoaletten. innan hon hunnit blinka så var hon där. Hollys föräldrar hade sagt att hon fick börja på Letree efter termines slut. Hon längtade så mycket dit. Hennes klasskamrater hade blivit snällare mot henne, efter att dom hade hört om kidnappningen. Journalister försökte få tag i henne hela tiden, och ville att hon skulle berätta hur hon hade lyckats fly, men hon ville inte berätta för ingen skulle tro på henne. Cedrik fick lämna sjukhuset två dagar efter Holly, dom hade inte haft så mycket kontakt. Men hon fick veta att han också skulle börja på Letree nästa termin, så det såg Holly verkligen fram emot. Holly gick mot sitt klassrum när hon kom in i klassrummet så såg hon att fönsterna fortfarande var krossade, varje dag som hon kom in i klassrummet så blir hon påmind om kidnappningen. Men som tur var så skulle fönstren bytas om en vecka. Holly gick och satte sig på sin plats, läraren kom in och lektion började.

_____________________________________________________________________________

Då så är denna boken klar men jag tänkte fortsätta med en två då Holly och Cedrik ska börja på Letree, ta hand om er <3

Är jag annorlunda? (färdigskriven)Where stories live. Discover now