Ik zat in het kantoor van de directrice. Naast mij zat een meisje met blond haar. Ze had een plategrond vast. De directrice kwam binnen. Annabeth ! Riep ze. Kom maar binnen. Het meisje stond op en volgde de directrice. Waneer ze naar de deur liepen kwam er een jongen binnen. Jackson, ik wil niet horen wat je hebt mispeuterd . Nee, mevrouw.Zei de jongen. Annabeth heeft mijn huistaak mee, en niet haar plattegrond. Ze deed een stap op zij en de jongen ging bij het meisje staan. Hij had zwart haar en zeegroene ogen. Bedankt, zeewierkop. Wat moet je toch zonder mij. Zei hij met een grijns. Je ging toch in bad gaan? Ja, waarom vraag je dat!? Heb je de kraan dichtgedraaid? Vroeg ze. Oh, shit. Wie is er nu de slimste,he. Hé! Ga jij je kraan nu maar toedraaien Jackson. Hij vloekte een paar dingen in een taal die ik niet kende en liep de gang in. Je hoorde wat geschuivel van zijn baskets in de gang en toen was het weer stil. Hmhm, zei ik . Oh, zei de directrice. Jij moet Lena Cavaleti wel zijn. Ja,zei ik met een piep stemmetje .Dat ben ik. Annabeth , ga jij Jackson maar in het oog houden. O , en voor ik het vergeet. Zijn nieuw bed is aangekomen. Deze keer zijn de randen van ijzer. Dat houd hem niet tegen om te vechten hoor. Mompelde ze. Zei je iets ? Nee , alles is ok. Ze vloekte iets binnensmonds en liep het kantoor uit. Lena? Je kwam je inschrijven. Toch? Ja , zei ik en legde de papieren op tafel. OK dat is in orde. Je lessen beginen van middag. Vanmiddag al ? Maar ik moet alles nog uitpakken en ...en ik moet nog alles in orde brengen!!! Maak je maar geen zorgen. O ja , let maar niet op het kabaal aan de overkant van de gang want daar slapen de jongens . Ze gaf mij de sleutels en stond op. Nog een prettige dag verder . U , ook. Ik liep het kantoor uit en liep de gang in. En ingeschreven , vroeg een stem achter mij? Ik draaide me om en daar stond het meisje dat Annabeth heette . Sorry ik wilde je niet laten schrikken , zei ze met en bezorgd gezicht. Ik ben Annabeth je kamergenoot voor het komende jaar. Hoi ,ik ben Lena. Ok Lena , zei ze. Ik geef je één goede raad. Let niet op Percy. Je broer , vroeg ik? Nee gekie hij is mijn vriend , zelfs dat is te zacht uitgedrukt.Oh , sorry. Ik dacht dat het je broer was .Kan geen kwaad , dat hoor ik wal eens vaker. Kom , ik breng je naar je kamer. Je slaapt er samen met Piper, Hazel en ik. Het is een toffe bende hoor , maar we zijn een beetje Apart dan de rest. Ik zal je straks alles wel piekfijn uitleggen. Maak je maar geen zorgen.Kom ik stel ze aan je voor.
JE LEEST
De lotsbestemming.
FanfictionLena is een meisje van 16 dat op een nieuwe school word geplaatst met misterieuze redenen . Ze is er om bepaalde vrienden te maken voor haar lot. Dit verhaal is gebaseerd op de bestseller "Percy Jackson " en "De helden van de Olympus". In dit verha...