Kenapa ya Allah? Aku tak menyakiti hati manusia...tetapi dari kecil aku disakiti! Apa salah aku ? Kenapa Ibu sendiri pun bencikan aku?Andai hidup aku di muka bumi ini tidak disukai oleh manusia lain, kau ambil jela nyawa aku.."Perkahwinan yang terjadi ni pun disebabkan sebuah fitnah sehingga aku diseksa begini.......Ibu,Huda dengan Opah tak tahu betapa sayangnya aku kepada mereka bertiga sedari kecil lagi..."Kalau family aku sendiri sayangkan aku,mesti aku tak kan hidup diatas kebencian tuan Firas.." Sakit ya Allah, pecah teruk ditepi bibir aku kini....pipi ku sebelah kanan juga turut berbirat..." Lengan yang kena oven ni turut pedih..." Badan aku jugk penuh berbirat merah...Aku membuka dress hitam yang aku pakai kini.. Aku ingin menyapu minyak gamat di belakang badan aku saat ini.." sakitnya hanya Allah swt sahaja yang tahu..." Kalau lepasni mungkin lagi bertambah sahih apa yang mereka sering perkata kepada aku.." Penuh kesan lebam dan parut dekat aku lepasni..." Harini sepatutnya, hari yang paling bahagia buat aku, tapi nampaknya aku yang jenis tak sedar diri! Orang benci aku ...tapi aku je sangkakan dia ikhlas mencintaiku..."Aku tak boleh pergi klinik dalam keadaan macam ni..Confirm jadi kes dera! Dalam aku bersedih, aku lupa bahawa ada insan yang sedang membesar dalam perut aku..." Aku menyapu perlahan minyak gamat di lengan yang sedang merah ini.."Nak bukak mulut pun susah saat ini.*
Aku rasa letih sangat ........lengan aku yang melecur ni kelihatan makin Merah! Hana ingat abang ikhlas sayangkan Hana.......rupanya abang memang bencikan Hana.....Abang tak ikhlas sayangkan Hana selama ni.." Aku melihat diri aku saat ini dicermin, betul apa yang abang cakap kat Hana, Hana mudah percayakan orang...Hana tak fikir buruk pasal orang sampai hana derita macam ni...." Sampai mati pun Hana tak dapat bebas dari hidup abang! Hana dah redha dengan semua ni.."
Woiii betina! Keluar sekarang! Bancuhkan aku nescafe panas! Aku memang tengah panas hati dengan betina ni! Aku lihat belakng badan dia penuh berbirat saat ini, tu semua masih tak cukup lagii! Setakat berbirat macam tu benda biasa! Kau kena tunggu yang lebih extreme!
Aku terkejut saat dengar suara tuan Firas, dengan keadaan aku yang masih bertuala saat ini.."Aku tak pusing langsung untuk pandang muka dia" Aku malu saat ini..."
Kau punya barang dalam bilik aku , bila kau nak ambik ? Ke kau nak tunggu aku campak luggage kat muka kau! Baru kau nak ambik? Tengking Firas saat ini...
Ke-ker-kejjap lagi saya ambik..Aku terus masuk ke dalam toilet dan mencapai baju kelawar.." Aku menyarung semula baju selepas sapu minyak gamat di belakang badan aku saat ini.."
.................................................
Aku membancuh nescafe panas dengan keadaan tangan yang sangat sakit saat ini.." sakit sebab pedih...Bibir yang pecah saat ini menyukarkan untuk aku membuka mulut...sebab tepi bibir aku memang luka akibat kena besi belt dia tadi.."Aku terus menuju kearah tuan Firas yang sedang menghadap laptop itu..."
Aku meletak perlahan air nescafe itu didepannya....." Muka dia kelihatan serius membuat kerja saat ini.." Kalau 4bulan lepas, time macam ni mesti aku stay up bersama dia untuk teman dia buat kerja.."
Oiiii kau nak pergi mana?? Jerkah tuan Firas kepada Hana..
Aku yang baru sahaja ingin masuk dalam bilik untuk berehat, terus terhenti langkah Apabila dijerkah sebegitu...kaki aku pun masih lagi sakit akibat dipijak tadi.." Apa lagi yang dia tak puas hati dengan aku...?
Kau datang sini kejap! Air ni panas sangat, kau pergi ambil ais cube kejap...Arah Firas kepada Hana saat ini..."
Aku malas nak cakap banyak, lagipun mulut aku ni tengah sakit, Aku terus ke dapur semula untuk ambik ais yang dia nak tadi...Selagi aku tak mati depan dia, agaknya dia tak puas hati...rintih hati aku saat ini..."Aku pulak yang tengah lapar saat ini..."dah pukul 230pagi.."
YOU ARE READING
BAHAGIA YANG DINANTI
RomanceKematian seorang Ayah yang paling sayang kepadanya memberi satu impak yang besar dalam hidup "Aufa Hana"..Pada siapa lagi tempat yang Hana dapat kasih sayang selepas ini?"-Aufa Hana- "Hana!!kau tercegat apa lagi kat situ?"kau masuk dalam rumah sekar...