Ya Allah, aku terlena kat bilik ni..aku pun tak sedar bila aku terlelap kat sini..aku terus tanggalkan telekung..Lama jugak aku menangis tadi lepas solat..aku mengaji untuk arwah Ayah..Hana rindukan Ayah..Aku terus bangun dan menyangkut telekung..Hrini aku nak keluar beli barang dapur.." aku terus melangkah naik keatas untuk mandi dan bersiap..aku memulas tombol pintu dengan perlahan..aku lihat Firas masih lagi lena.."Aku tengok jam sudah menunjukkan jam 11pagi.."Aku terus mengambil baju dan bawa masuk ke dalam toilet.."
Kringg!!kringg!!Aduhhh siapa pulakk call ni??rungut hatiku yang sedang enak dibuai mimpi..tanpa melihat siapa pemanggil di skrin phone..aku terus menjawab..Ha nak apa?!dengan suara yang agak serak aku menjawab panggilan tersebut..Ras..morning sayang..ujar Finaz didalam talian..aku yang tadi pada mulanya nak marah terus bersemangat..Lah inaz ke yang call..Sorry inaz..ras mengantuk semalam lepas balik dari rumah Inaz..Ras, jom lunch sekali dengan Inaz harini?ujar Inaz dalam talian.."Sure sayang..nanti ras ambil inaz dekat condo..See u there..aku terus mematikan talian.." Aku bangun dah capai towel..
Ehhh betina ni!!Aku nak cepat ni..Aku terus mengetuk pintu toilet dengan kuat..Woiii kau keluar cepat!!aku nak mandi ni..ujar aku kasar.."
Aduhhh bukan tadi dia tidur ke?rungut hatiku..aku terus mengelap badan aku cepat cepat..Kejap encik Firas..saya dah siap ni..balas aku lembut kepadanya yang berada diluar...."aku terus memakai baju bersama kain batik..aku menolak pintu toilet.."
Haihh lembab betul lah kau ni!!dia terus menolak aku dengan kuat..Aku terus ke arah luggage untuk mengeluarkan blouse bersama seluar jeans.."aku mengambil blouse bercorak rose kecil itu..Mudah tak payah aku nak iron baju ni..sebab jnis tak kedut.." Aku terus bersiap..aku capai tudung bawal poly-cotton berwarna pink lembut..dalam aku sedang sibuk memakai tudung..Aku lihat dari pantulan cermin,Firas sudahpun siap mandi dan bertuala..aku lihat di bahagian dadanya juga terdapat kesan merah seperti dilengan dia semalam.."Dia memandang arah aku ..
Kau nak pergi mana?soalnya kasar kepadaku..Hmmmm semalam kan saya dah cakap dengan encik Firas saya nak keluar beli barang keperluan saya harini..ujarku lembut kepadanya.."Encik Firas ada allergic ke? Soal aku kepadanya dengan takut takut..Yelah aku risau juga kalau dia allergic kepada seafood..
Dia terus memandang aku dengan pelik..asal dengan kau ni??soalnya lagi..Aku terus menunjukkan kepadanya..Tu dekat dada encik..Dia terus melihat kearah yang ditunjuk oleh aku..Hahahah kau ni nak tunjuk innocent pulakk depan aku..terus Firas gelakkan aku dengan sinis sekali bunyinya..Apa maksud dia?betul lah aku takut dia allergic..
Aku menyampah lah dengan kau ni!!!cukuplah kau berlakon baik depan aku..Buat buat tak tahu pulakk apa benda ni..boyfriend kau yang kau selalu bawak masuk rumah tu tak pernah bagi kau benda ni ke?soalnya kasar kepadaku..aku jadi pelik dengan dia...Ohh aku dah tahu..ni love b***...sorry encik..aku terus keluar dari bilik..Malunya aku bila tanya benda tu dekat dia..patutlah dia balik lewat semalam.."desis hatiku..
Aku terus mencari apps Grab car untuk pergi ke Nu sentral..Aku rasa dia pun mesti nak keluar tu..kenapalah aku tanya benda tu dekat dia..aku masih malu.."
Konon tunjuk innocent depan aku!! Tuihh..aku pun baru perasan benda ni..Nasib baik kata dada aku..inaz ni pun ..rungut hatiku.."aku yang dah bersiap dengan kemeja terus keluar untuk jemput inaz di condo dia..Lantak lah betina tu nak pergi mana pun..janji dia tak lari dari rumah ni sudah..kalau tak memang susah lah aku nak seksa dia.."
Aku yang baru saja sampai di NU sentral terus melangkah ke arah guardian..Aku berjalan kearah barangan mandian..aku terus capai dettol warna hijau yang bau Timun..aku terus ke kaunter untuk bayar..Aku guna duit yang ayah ada simpankan untuk aku dulu..aku taknak guna duit yang Dady kasi aku untuk belanja tu..
YOU ARE READING
BAHAGIA YANG DINANTI
RomanceKematian seorang Ayah yang paling sayang kepadanya memberi satu impak yang besar dalam hidup "Aufa Hana"..Pada siapa lagi tempat yang Hana dapat kasih sayang selepas ini?"-Aufa Hana- "Hana!!kau tercegat apa lagi kat situ?"kau masuk dalam rumah sekar...