PART 1 - Perjumpaan Semula

1.5K 87 30
                                    

Kini sdh hmpir 6 bln stlh kes serangan ke ats Dato Othman. Ali sdh hmpir utk melangkah ke sekolah menengah. Dlm tmpoh tu, semua ejen2 muda diberi cuti. Hnya ejen senior shj yg jalani latihan di HQ sementara ejen2 muda perlu menunggu sehingga akademi baru mereka siap dibina semula. Wlubagaimanapun, Ali diberi lampu hijau utk berlatih di HQ memandangkan dia bertekad utk mnjdi super ejen seperti ibunya. Kini, prestasinya semakin lama semakin baik dgn bantuan E. Bakar dn E. Fit.

Slps latihan.......

E. Fit : Tahniah Ali. Kamu sdh pamerkan prestasi yg mengagumkan

E. Bakar : Cayalah Ali. Kau mmg hebat. Bangga uncle 😁😁

Ali : Hehehe terima kasih uncle, E. Fit 😊😊

E. Fit : Sdh, latihan smpi sini shj. Kamu blh balik.

Ali : Baik E. Fit. Jom uncle

E. Bakar : Kamu balik dulu blh sbb uncle ada kerja nk buat

Ali : Ok, saya balik dulu ye 😊😊

Ali pun pergi dri arena dn menuju ke cafe utk membeli makanan. Slps itu, dia brjln di sekeliling HQ sehinggalah dia tiba di satu taman yg amat cantik. Taman itu dipenuhi dgn bunga2 yg berwarna warni.

Ali : Wow, cantiknya taman ni. Blh lah aku duduk kt sini skjp

Ali pun mengambil tmpt di salah satu bangku di taman itu dn mula makan sandwich yg dibelinya. Tiba2 dia trnmpk seorang bdk perempuan teras neuro seusia dgnnya. Rambut bdk itu dipakaikan cekak dn kelihatan panjang melepasi bahunya.

Ali : Siapa tu ye ? Nk tegurlah. Mana tahu blh buat kawan 😊😊

Ali pun pergi ke arah bdk itu dn menegurnya.

Ali : Hi, blh saya duduk sini ? 😊😊

?? : Ohh, bo.......Ali ?

Ali : Alicia 😦😦

Ali dn Alicia memandang antara satu sama lain kerana masing2 sdh lama tdk berjumpa.

Alicia : * Waah ni Ali ke ? Hensemnya dia sekarang. Dia pun dh makin tinggi.* ( dlm hati )

Ali : * Cantiknya Alicia sekarang. Rambut pun makin panjang.* ( dlm hati )

Mereka eye contact utk beberapa saat. Slps itu, Ali pun berkata.....

Ali : Err, blh aku duduk ?

Alicia : Blh duduklah 😊😊

Ali pun melabuhkan punggungya di sblh Alicia. Mereka duduk smbil menikmati permandangan di taman itu. Keadaan mnjdi diam seketika sehinggalah Ali mulakan bicaranya.

Ali : Dh lama kita x berjumpa. Last sekali kita jumpa lps serangan Niki hri tu. Lps tu kau pindah sekolah

Alicia : Sori Ali sbb x beritahu kau. Aku nk bagitahu tpi masa tu telefon aku rosak. Nk jumpa dgn kau, aku xde kt Cyberaya plk masa tu.

Ali : Kau pergi mana lps serangan Niki tu ?

Alicia : Aku pergi Australia sbb general ada kursus agent kt sana. Aku pun ikut lah sekali. Alang2 tu aku sekolah kt sana sbb ejen2 muda x blh berlatih lagi smpi akademi baru siap dibina

Ali hnya me'ohhkan shj. Kemudian, Alicia bertnya......

Alicia : Kau baru habis berlatih ke ?

Ali : Ha ah, mcm mana kau tahu ?

Alicia : Siapa lagi klu bkn general. Aku dgr prestasi kau makin meningkat. Tahniah ye 😊😊

Ali : Hehehe, thanks 😊😊

My Parents ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now