Ali duduk di ruang tamu rumahnya smbil menonton tv. Dia masih memikirkan rakan baiknya, Alicia. Jauh di sudut hatinya, dia agak risau dgn nasibnya itu.
Ali : * Alicia, aku hrp kau baik2 shj.* ( dlm hati )
Tk lama slps itu, Dr. Ghazali pun turun dn trnmpk Ali yg sdg termenung itu.
Dr. G : Ali, menung apa tu ? 😊😊
Ali : Ehh ayah. Ayah nk pergi kerja ke ?
Dr. G : Ha ah, ayah ada mesyuarat. Mungkin tgh malam karang ayah balik.
Ali hnya me'ohhkan shj. Kemudian, dia pun berkata......
Ali : Hati2 ye ayah 😊😊
Dr. G : Baiklah, kamu nk ayah belikan apa2 tk ? 😊😊
Ali : Tkpelah, susahkan ayah je
Dr. G : Hmm ye lah, ayah pergi dulu ya 😊😊
Ali : Ok ayah 😊😊
Dr. Ghazali pun melangkah kluar dri rumahnya. Dlm hatinya, dia berasa sedih utk tinggalkan anaknya berseorangan di rumah.
Dr. G : Aliya, klu lah awk ada lagi kan bagus. Blh awk temankan dia. Kesian saya tngok anak kita tu. Tpi saya kerja utk dia jgk 😔😔
Sementara itu, Een dn konco2nya sdh berada dlm jet mereka menuju ke Akademi.
Een : Komputer, status
Komputer : Perjalanan dri markas ke Akademi mengambil masa 3 jam tuan.
Dos : Jauh betul nk pergi akademi ni. 3 jam baru smpi sana.
Een : Tk mengapa. Sementara nk tunggu kita smpi ke sana, kita aturkan strategi kita nnti. Nnti senanglah nk berhdpn dgn mereka 😈😈
Alicia : Papa, mcm mana dgn proses pencerobohan ke akademi nnti ?
Een : Jgn risau anakku. Papa dh uruskan dgn bos kita tdi. Lagi beberapa minit nk smpi sana, kita akan bertindak.
Alicia : Baik papa.
Di rumah Ali........
Ali bermain dgn permainan videonya utk menghilangkan rasa bosan. X lama slps itu, MATA memanggilnya.
Ali : Huh !! Ada misi lah
Ali pun menutup permainan videonya lalu kluar menuju ke akademi MATA. Sesampainya di sana, kelihatan beberapa buah robot sdg berkawal di kwsn akademi. Salah satu robot brjln ke arah Ali lalu scan badannya.
Robot : Ejen Ali Bin Ghazali, silakan masuk.
Ali pun masuk ke dlm akademi dn brjln menuju ke arena. Semasa berada di sana, kelihatan semua ejen muda berada di situ.
E. Bakar : Haa Ali, smpi pun kamu 😁😁
Ali : Uncle, apa dh jdi ni ?
E. Bakar : General minta semua ejen muda jalankan protokol kubu
Ali : Protokol kubu. Ada musuh nk serang kita ke ?
E. Bakar : Klu ikut kata general, mmg ada. Sekarang ni kita tgh tunggu arahan.
Tiba2 E. Leon pun masuk ke dlm arena.
E. Leon : Ada signal asing sdg menuju ke arah akademi !!
E. Karya : Hmm nmpknya pihak musuh hmpir tiba
E. Bakar : Apa patut kita buat sekarang ?
E. Geetha : Kita laporkan pd general dn ketua teras. Yg lain, kamu semua tunggu sini. Tunggu arahan dri kami semua.
YOU ARE READING
My Parents ( Ejen Ali Fanfiction )
FanficSituasi ini berlaku slps Ejen Ali The Movie. Menceritakan tntg perjalanan Alicia yg mahu mengetahui identiti sebenar ibu bapanya. Namun, Alicia harungi cabaran saat menyiasat perkara itu. Apa yg akn berlaku saat dia lakukan misinya itu ? Adakah Alic...