PART 24 - Penubuhan MATA

1.1K 62 27
                                    

Dr. Ghazali toleh ke belakang. Matanya membulat saat melihat org yg dia cintai berdiri betul2 di hdpnnya itu.

Dr. G : A.....Aliya 😢😢

Aliya : Abang 😢😢

Dr. Ghazali berjln perlahan2 ke arah Aliya. Dia memegang kedua2 pipi Aliya kerana tdk percaya dgn apa yg dia lihat.

Dr. G : Aliya, awk......ke ni ? 😢😢

Aliya : I....iya abang 😢😢

Dr. Ghazali pun memeluk Aliya dgn erat. Air matanya mengalir deras membasahi pipinya.

Dr. G : Aliya.....hisk.....hisk.....awk pergi mana. Saya hisk.....hisk....fikir awk dh xde 😭😭

Aliya : Maafkan saya abang. Saya x bermaksud nk tinggalkan awk. Saya hisk....hisk....ada sbb tersendiri knp saya buat mcm tu 😔😔

Dr. G : Sbb apa Aliya ? Beritahu saya

E. Bakar : Kakak dibawa lari olh penjahat abang

Dr. Ghazali terkejut dn mlpskan pelukkannya. Dia memandang E. Bakar dn berkata.....

Dr. G : Penjahat ? Apa maksud kamu Bakar ?

Aliya : Saya......ada perkara nk terus terang pd awk. Saya hrp awk dgr apa yg saya nk ckpkan.

Dr. G : Perkara apa Aliya ? Beritahu saya.

Aliya pun menceritakan dri A smpi Z berkenaan apa yg jdi pd diri dia dn Ali sblum ini. Dia juga menceritakan berkenaan dgn MATA. Dr. Ghazali mndgrnya dgn penuh khusyuk.

Dr. G : MATA ? Meta Advance Tactical Agency ?

Ali : Ehh ayah tahu

Dr. G : Ya, Ali. Sebenarnya, ayah yg cadangkan utk tubuhkan MATA ni pd Dato Othman sblum ni.

Kata2 Dr. Ghazali jelas mengejutkan Ali, Aliya dn E. Bakar. Mereka tdk menyangka yg Dr. Ghazali adalah pencetus idea dlm penubuhan agensi ini.

E. Bakar : Jdi, abang tahu pasal MATA ?

Dr. G : Ya, Bakar. Sblum abang jdi peneraju, abang jdi setiausaha kpd Dato Othman. Masa Dato Othman menang jawatan Dato Bandar Cyberaya, abang ada bincang dgn dia.

Flashback on.......

Dato Othman dn Ghazali duduk berbincang di pejabat Dato Bandar.

Dr. G : Tahniah Dato ats kemenangan Dato 😊😊

D. Othman : Terima kasih. X sia2 saya berkempen siang dn malam utk memenangi jawatan ini.

Dr. G : Jdi apa yg Dato nk buat sekarang dgn Bandar ni. Saya ada buat kaji selidik tntg bandar ni. Saya dapati Cyberaya berpotensi utk jdi Bandar Teknologi yg hebat

D. Othman : Saya pun rasa begitu Ghazali. Saya pun ada impian besar utk jdikan bandar ini jauh lbh maju dri bandar di negara lain. Tpi saya khuatir klu2 bila bandar ini dh maju sedikit, ada kuasa luar mahu curi teknologi yg kita ada.

Dr. G : Saya ada cdgn Dato

D. Othman : Cdgn apa tu ?

Dr. G : Saya cadangkan kita tubuhkan agensi perisikan rahsia utk lindungi Cyberaya.

D. Othman : Buat apa semua tu ? Kan kita ada polis dn tentera.

Dr. G : Saya tahu Dato. Tpi dgn adanya agensi rahsia ni, kita blh amik org yg berkebolehan dlm apa segi sekalipun x kisah dri segi teknologi, bertempur dn menembak. Ejen2 ini akn lindungi Cyberaya dripd ancaman dri pihak luar. Kelebihan agensi ini, ia bkn shj blh libatkan org dewasa, bdk sekolah pun blh sertai. Mereka2 semua ini akn jdi mata Dato klu2 ada ancaman yg melibatkan bandar ini.

My Parents ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now