Di HQ MATA.........
G. Rama, ketua teras dn beberapa org mentor bermesyuarat di briefing room.
E. Dayang : Rama, mcm mana dgn anak kamu ? Ada apa2 berita ?
G. Rama menghela nafas berat dn berkata.......
G. Rama : Haihh saya dn beberapa org mentor dh cuba utk jejak dia tpi masih tdk berjaya 😔😔
E. Ganz : Mcm mana blh x jumpa ? Bkn ke setiap ejen akan ada alat pengesan pd suit mereka.
E. Geetha : Itu mmg betul tuan tpi saya dh periksa lokasi terakhirnya. Ia masih menunjukkan tmpt terakhir Alicia diculik. Slps dripd itu, alat itu trpadam.
E. Dayang : Kes ni agk berat. Sbb mustahil alat pengesan pd suit blh trpadam mcm tu melainkan suit dia musnah teruk 🤔🤔
E. Leon : Ataupun ini semua sbb ada org dlm agensi ini yg padamkan alat itu.
E. Ganz : Knp kamu berkata begitu ?
E. Geetha : Sbb masa kami periksa, hnya suit Alicia shj yg dipadam alat pengesannya. Ali, E. Bakar dgn Moon masih blh berfungsi.
E. Karya : Tpi persoalan yg masih tertnya2, siapa org dlm tu dn org tu ada kena mengena dgn Alicia ke 🤔🤔 ?
E. Bakar : Betul kata Karya. Saya syak ada org dlm berpakat dgn pihak musuh utk culik Alicia.
G. Rama : Klu betul lah ada org dlm, kita kena cari siapa org itu.
E. Dayang : Saya setuju dgn Rama. Kita kena siasat sekarang. Klu tdk habis maklumat tntg MATA mereka bocorkan
E. Ganz : Setuju, baiklah kamu semua cari siapa org dlm yg berpakat utk culik Alicia itu. Laporkan pd kami sekiranya ada apa2 maklumat terbaru
Semua : Baik tuan !!
Kini sdh hmpir sebulan Alicia tinggal di markas Een. Spnjg berada di situ, Een dn Twee byk melatih Alicia teknik berlawan dn menembak. Pakaian Alicia juga sdh berlainan. Warna pakaian dn cekak Alicia kini berwarna kelabu inviso. Blastique dn irisnya juga sdh diupgrade olh Drie. Kemahiran dn prestasi Alicia juga kian meningkat memandangkan dia jenis yg cepat belajar.
Twee : Kamu mmg hebat Licia. X sia2 mama dgn papa latih kamu 😊😊
Alicia : Licia kn nk jdi mcm mama dgn papa. Mestilah Licia latih betul2 😊😊
Twee hnya trsenyum mndgr kata2 anak tunggalnya itu. Kemudian, Alicia menyambung......
Alicia : Lagipun.......Licia nk balas dendam ats apa yg MATA buat kt papa dgn mama. Trgamak ye mereka buat kluarga Licia mcm ni.
Alicia mengenggamkan tangannya. Twee memegang bahu Alicia dn brkata.....
Twee : Mama hrp kamu dpt tunjukkan kehebatan kamu pd mereka bila kita brhdpn dgn MATA 😊😊
Alicia : Itu dh semestinya 😊😊
Twee : Mama dh siapkan lunch utk kamu. Mari makan 😊😊
Alicia : Baiklah 😊😊
Twee dn Alicia pun berjln sama2 ke ruang makan. Alicia teruja melihat juadah yg disediakan.
Alicia : Waahh !! Mama buatkan butter chicken utk Licia 😀😀
Twee : Mestilah, mama buat special utk anak mama ni 😊😊
Alicia : Hihihi
Twee : Dh jom kita makan
Alicia dn Twee pun duduk utk makan tgh hari. Twee menyenduk nasi dn sedikit ayam butter pd pinggan itu lalu berikan pd Alicia.
Alicia : Thanks mama 😊😊
YOU ARE READING
My Parents ( Ejen Ali Fanfiction )
FanficSituasi ini berlaku slps Ejen Ali The Movie. Menceritakan tntg perjalanan Alicia yg mahu mengetahui identiti sebenar ibu bapanya. Namun, Alicia harungi cabaran saat menyiasat perkara itu. Apa yg akn berlaku saat dia lakukan misinya itu ? Adakah Alic...