Pagi itu macam biasa, saya sama Ariella duluan sampai dalam kelas. Kami bercerita pasal kejadian semalam. Sir Liam tertumpah kopi di bajunya. Terus jadi transparent kemeja dia. He's a sixpack man.
"Kau ada nampak?" Ariella bilang. Sambil kami makan sandwich dia bawa dari rumah.
"Ada. Mestilah ada. Barang bagus mana boleh tidak nampak." Terus kami berketawa sana lepas saya cakap begitu.
"Kamu makan tidak bagi saya punnnn" Tiba-tiba ada suara mencelah.
Bila saya pusing belakang, saya nampak Axel datang. Senyum dia tengok saya. Terus saya kasi lari pandangan saya.
"Nah dia datang uiiii.." usik Ariella. Saya tendang kaki dia di bawah meja.
Axel ambil kerusi di sebelah saya terus dia duduk. Dia buka tu Tupperware Ariella mau ambil sandwich, tapi kosong sudah.
"Alaaaa.." Ariella bilang. Dia kelam kabut kasi masuk sandwich dia semua di dalam mulut.
Axel ketawa kecil saja. Saya masih tidak tengok dia. Terus saya rasa nafas hangat di dekat leher saya. Berdegup kuat jantung saya masa tu.
"Share sikit ba babe" Axel bilang.
Tu sandwich di tangan saya, dia tarik lembut tangan saya terus dia gigit tu sandwich sikit. Masa tu saya tengok saja dia. Then dia slowly tolak balik tangan saya, suruh gigit tu sandwich. Sama tempat dia gigit awal tadi.
Yang bodohnya terus saya gigit saja. Ariella di depan kami terdiam. Terus Axel berdiri, dia tunduk sikit then whispering to me.
"Tu morning kiss dari saya." Axel bilang.
Meremang bulu tengkuk saya masa tu.
Lepas Axel jalan tu kan, Ariella pecah ketawa di sana. Saya tampar-tampar belakang dia. Cepat-cepat saya minum air. Tu sandwich saya letak balik dalam Tupperware. Tiada mood saya makan sudah.
"Sampai bila kau mau jual mahal ni Kay?? Punya lah hensem si Axel tu, bergaya lagi. Kau tau kah berapa ramai perempuan dalam ni akademi mau sama dia?" Ariella bilang. Sambil saya kasi bagus rambut saya. Terus saya tengok dia.
"Euw, kalau kau mau dia kau ambil lah. Saya tidak mau dia." saya bilang.
"Kenapa? Kau nekad mau sama Sir Liam?" Ariella tanya saya.
Ya, memang saya crushed on him. Sir Liam. Siapa tidak suka lelaki matang kan? Axel? He's just not my type. Dia bukan tidak hensem. Tapi saya memang tidak suka dia.
"Kenapa? Salah meh? Lagipun Sir Liam belum kahwin pun." Saya jawab Ariella.
"Jangan kau yakin sangat. Ada ura-ura sudah yang bilang Sir Liam sudah tunang. Cantik tunang dia. Model konon." Ariella ulas panjang lebar.
"Konon? kau pernah nampak meh?" Saya tanya dia balik.
"Nampak tu tidak lah pernah. Tapi selalu dengar orang cakap." Ariella bilang.
Lega saya sikit bila dia cakap yang dia tidak pernah nampak. So that's mean there's no prove yang Sir Liam sudah berpunya.
"Hello everyone.. good morning"
Tiba-tiba ada suara garau masuk dalam kelas sambil greeting kami. Saya toleh belakang, yes it's him!
Ariella kasi signal sama saya. Yes i know. He look so hot with that navy shirt. Sir Liam masuk kelas kami dengan senyuman dia yang menggoda.
Terpukau saya sekejap. Dia bercakap-cakap di depan pun saya nda fokus sudah. Sebab jauh melayang fikiran saya sekejap.
"Kaylee Avery? Are you with us?"
YOU ARE READING
You're the music in me. (COMPLETED)
RomancePUBLISHED AS A BOOK. Kaylee Avery seorang gadis remaja yang menuntut di salah sebuah akademi muzik yang sangat terkenal. Kaylee Avery amat meminati bidang seni muzik dan tanpa disedari, dia telah jatuh cinta dengan guru muziknya, Liam Carter. Meman...