Kapitel 1.

457 8 0
                                    

-Lovisaa?
-jag kommer!
Jag la ner de sista kläderna i väskan och gick ner till köket. Mamma och pappa ska på jobb i Turkiet under sommarlovet så jag ska vara hos mormor och morfar. Pappa satt vid köksbordet och läste morgon-tidningen. Mamma stod och diskade tallrikarna och glasen från frukosten. Jag hade bara ätit ett ägg och druckit lite juice till frukost, för att egentligen är jag ganska nervös inför att vara hos mormor och morfar en så lång tid. Fast det är ju klart, hos mormor och morfar så finns en älv som går in i skogen och den har jag alltid tyckt om att sitta vid, och mormor och morfar är supersnälla så det ska inte vara några problem. Mamma tog mig på axeln och ruskade mig några gånger för att jag skulle vakna ur mina dagdrömmar. Det är typiskt mig.. Ibland händer det att jag börjar dagdrömma i skolan och jag har fått gå till rektorn några gånger för att jag inte har lyssnat och jag har lovat henne att jag ska bättra mig men det har aldrig hänt!
-Lovisaaa?
-ja?
Kom nu. Mamma stod vid dörren med sina resväskor. Skynda dig sa hon. Vi har bråttom! Jag sprang upp på mitt rum, hämtade väskorna och gick ner igen. Jag tog på mig mina converse och drog på mig skinnjackan. Jag gick ut och möttes av den varma sommarluften. Vi gick till bilen och åkte iväg. Jag satte mig i baksätet och tog på musik innan jag somnade...
----------------------------------------------
Sådär! Jag hoppas att ni tyckte om det första kapitlet. Det var ju inget läskigt men jag lovar, det kommer bli läskigare!😊😱 gilla och kommentera så blir jag superglad! Nästa kapitel kommer upp imorgon eller på onsdag! Puss på er!

Femte tecknetWhere stories live. Discover now