Vad var det som stank?
Jag gick ut till köket igen och frågade mormor om de hade hänt någon olycka i gästrummet. Mormor såg frågande ut. Jag sa att det luktande fruktansvärt där inne. Mormor sa att det inte hade hänt något speciellt där inne. De hade målat om väggarna vita där inne ganska nyligen så hon trodde att det var det som stank. Men när jag drog med henne mot rummet och öppnade dörren såg det ut som om hon skulle svimma. Mormor fick sätta sig på sängen i gästrummet. Mamma sprang och hämtade ett glas vatten. Jag satte mig bredvid mormor på sängen och frågade vad det kunde vara för något. Mormor sa att det inte hade någon aning. Mamma kom tillbaka och gav mormor vattnet. Mormor log mot mamma. Sen försvann mamma och mormor fortsatte. De hade renoverat väggarna innan de målade de, och det hade inte hittat något speciell i väggarna. Jag och mormor satt och pratade en stund om vad det kunde vara, men vi kom inte fram till något. Det hade faktiskt slutat lukta nu. Konstigt.. Mormor sa att hon skulle gå och ta en kopp kaffe och hon sa att jag kunde plocka upp väskan så-länge. Jag gick upp ur sängen och gick fram till resväskorna. Jag öppnade resväskorna och började plocka in kläderna i garderoberna. När jag var färdig med det tog jag min laddare och lade det på nattduksbordet. Sen tog jag min tandborste och tandkräm och gick till toaletten. Jag lade i de i skåpet och gick tillbaka igen. Lukten var där, fast väldigt väldigt svagt den här gången.
Jag ryckte på axlarna och tog upp min mobil och lade mig på sängen. Jag tryckte igång den och såg att jag inte hade täckning... Juste, tänkte jag för mig själv, det finns ju inget internet. Jag gick iallafall in på kameran,och gick in på toaletten för att jag skulle ta en spegel-bild. Jag tog några bilder och gick in på mitt rum igen. Jag tog 10 bilder. Jag gick igenom alla bilder och på den 3 bilden så var det något svart och litet. Jag tänkte att det bara var min skugga och fortsatte bläddra. Men på den 7 bilden var det där igen. Den nästan helt omärkbara lilla skuggan. Jag gick till bild 6 och kollade, där fanns det ingen skugga...Men vad tusan sa mamma och bläddrade mellan bilderna. Något liknande har jag aldrig sett förut. Nej Erika, nu måste vi dra oss, sa pappa. Vi får inte missa flyget!
Mamma gav mig en kram och en puss, och sen kramade hon mormor och morfar. Medans hon kramade de passade jag på att krama och pussa pappa. Vi sa hejdå och mamma och pappa stängde dörren.
Jahopp, då var det bara vi kvar! Sa mormor och blinkade med ena ögat.
---------------------------------------------
BOOOOM🌵 där fick ni ett kapitel till😜 denna gång var det längre!😽 men hoppas att ni tyckte om det så hörs vi i nästa!💗
YOU ARE READING
Femte tecknet
HorrorLovisa är 12 år och under sommarlovet ska hon ut till mormor och morfar som bor mitt ute i skogen. Men vad är det som händer när Lovisa ska gå till sitt rum? Och varför släcks och tänds lamporna i gästrummet där hon bor hela tiden när de är nybytta...