Jag och mormor stirrade länge på lappen. Efter en stund frågade jag mormor vart lappen kom ifrån.
Hon sa att hon faktiskt inte har någon aning. Morfar kom in i rummet och frågade vad vi höll på med. Han fick inget svar. Han gick fram till bordet och kollade på lappen.
Nämen Lovisa.. Kan du franska?
Ehm...äh.. Neejj.. Men vem har skrivit lappen då? Det är ju din handstil!
Jag vet, svarade jag tyst.
-VAD SA DU?
Nästan skrek morfar! Morfar är lite halvdöv så därför kan han skrika ibland när man pratar lågt.
-Nej det har jag inte! Sa jag lite högre.
Men Gud vad du skriker. Skojade morfar.
Jag himlade med ögonen.
Men vem har skrivit den då?
-Det är det vi inte vet! sa mormor.
-jag hittade den på vinden under kudden i min förra säng.
-det var konstigt sa morfar.
-Mm sa jag.
Nä, Birgitta (mormor heter så) ska vi ta och göra lite kvällsmat?
Jadu, det är väl läge för det nu. Klockan är ju redan tio så det är nog dags.En timme efteråt!
Jag sa godnatt till mormor och morfar.
Klockan är 11 och vi ska gå och sova.
Mormor och morfar hade redan gått och lagt sig.
Jag gick in till badrummet och tog min tandborste och började borsta tänderna. När jag hade borstat klart, så borstade jag igenom håret och kollade mig i spegeln.
Okej jag är faktiskt ganska snygg. Jag kollade över axeln och där stod någon. En svag skugga var bakom mig. Jag vände mig om och skuggan var borta. Jag kollade i spegeln igen och där stod den. Nej Lovisa! Gå och lägg dig nu! Du är trött. Jag lade tillbaka borsten och gick tillbaka till mitt rum. Jag lade mig i sängen och somnade. Jag vaknade mitt i natten. Jag andades andfått.
Vad hade jag drömt?
Jag kommer inte ihåg!
Jag satte igång mobilen och såg att klockan var 03.07. Jag stirrade länge på siffrorna innan det slog över till
03.08. Jag kom på en sak!
Jag gick in på bilder och kollade på spegelbilderna igen. På bilderna
3 och 7 stod det någon bakom mig och nu var det något som väckte mig 03.07?
Vad är det som händer?
Jag kollade på nattduksbordet.
Där på det vita bordet stod det något mer...
Moroir? Vad betyder det?
Jag tog upp mobilen och sökte på google. Jag hade stängt av mobilsurfen av misstag så jag hade egentligen surf kvar!
Spegel? Vadå spegel? Vad betyder det nu då?
---------------------------------------------
Sådär!💗 ett nytt kapitel🌵 vad händer här egentligen? Vem skriver allt? Är det Lovisa själv?😽 hihihihi👀
Men igår fick jag en jättesöt kommentar från en tjej!
Men tyvärr så kan jag inte skriva kommentarer eller gilla? Är det någon som vet hur man gör?🙊 skriv då i kommentarsfältet. Men tack för den gulliga kommentaren iallafall!🍹
Ses i nästa kapitel!🇺🇸💙
YOU ARE READING
Femte tecknet
HorrorLovisa är 12 år och under sommarlovet ska hon ut till mormor och morfar som bor mitt ute i skogen. Men vad är det som händer när Lovisa ska gå till sitt rum? Och varför släcks och tänds lamporna i gästrummet där hon bor hela tiden när de är nybytta...