Nefes,kardeşine yemeğini yedirip ilaçlarını vermişti,Cansın uyuyacağını söylediğinde odadan çıkmak zorunda kaldı.Cansın uyumayacaktı sadece kardeşine tavır yapıyordu,elinden gelen bir şey olmaması ve kardeşini koruyamamak genç adama ağır geliyordu.Amcası babası öldüğünden beri onlardan çıkmaz olmuştu oysa önceden bayramlarda uğrardı bir tek.Şimdi kıymete binmişlerdi,para amcasının zayıf noktasıydı ve onlarda amcasının istediğinden de çok miktarda vardı.Hakan öz amcaları olmadığını hep hissettirirdi.
Abisine bile saygısı olmayan bir adamdı Hakan ama ne hikmetse şimdi emanetimsiniz diye evlerinden çıkmaz olmuştu.Babası üç yaşında kaybetmişti annesini,sevgili dedesi de üç ay geçmeden yeniden evlenmiş,ikinci eşinden de bir oğlu ve bir kızı olmuştu.Halalarını severlerdi kimseye zararı dokunmayan kendi halinde bir kadındı,kendi çocuklarıyla uğraşır onlar için elinden geleni yapardı.Amcası ise babasından kalan mirası karısının heveslerine harcamış işe yaramaz oğlu ile birlikte şimdi onların olanlara göz dikmişlerdi.Aslında amcası ve babasının arası dedesi hayattayken açılmıştı,dedesi ilk eşinden kalanları ölmeden Mesut beye vermişti.Olması gereken buydu ama bu Hakan'ın zoruna gitmiş kendine de hak verilmesi gerektiğini düşünmüştü hep.Şimdi ise hak yerini bulmuş,babası ve abisinin ondan esirgediği ne varsa ilahi adaletle yine ona kalmıştı.Tabi abisinin asi kızı biraz sıkıntı çıkarıyordu ama aşılamayacak bir sorun değildi ona göre.
Tacettin,işsiz güçsüz serserinin tekiydi,Nefes'i beğenirdi aslında ama bir sevgilisi de vardı.Amacı Nefes ile evlenip amcasından kalanlara el koymak ve sevgilisiyle gününü gün etmekti.Nikahın onun için bir bağlayıcılığı yoktu,bir de çocuk yapıp işini sağlama aldıktan sonra gerisi kendi paşa gönlüne göreydi.Cansın sağlıklı olsa bunları yapamazdı ama yengesi kolay lokmaydı,erkek egemenliğini kabul etmiş zayıf bir kadındı.
Tacettin'in sabrı da tükenmişti artık,güzellikle olsun demişti ama Nefes güzellikten anlamıyordu.Bundan sonra ise kendi bildiği gibi ikna edecekti Nefes'i,çocuk fikrini evlendikten sonraya saklıyordu ama sırayı değiştirmekte bir sıkıntı olmazdı.Sadece biraz zor kullanması gerekecekti.
***
Meltem ve Nefes liseden beri yakın arkadaşlardı,üniversiteyi bile aynı okulu tercih etmişlerdi.Meltem tek çocuk olduğundan Nefes onun için bir kardeşten farksızdı,hatta bazen Cansın'ın kendini kıskandığını bile düşünüyordu.Haksız da sayılmazdı ama kim kimi,kimden kıskanıyor orası biraz karışıktı.Cansın, lisede onlarla fazla vakit geçirmeyi tercih etmese de üniversitede işler biraz değişmişti,Cansın ve Meltem yakınlaşmaya başlamışlar ama ne birbirleriyle ne de başkaları ile bir ilişkiye başlamamışlardı.Nefes bu çekimi ilk fark ettiğinde biraz rahatsız olmuştu ama zamanla Cansın'ın kalbine en çok Meltem'in yakışacağını fark etmişti.
Meltem için hiçbir şey değişmemişti ama Cansın,Nefes dışında kimse ile gerçek bir diyalog kurmayı bile reddediyordu.Meltem'e verebileceği bir umudu da yoktu,kardeşi uğraşıyor onu iyileştirebilmek için çabalıyordu ama hala bir umut çıkmamıştı.Meltem bu eve her geldiğinde uyuyor numarası yapıyordu Cansın,kimse inanmasa bile vazgeçmiyordu.Sesini bile duyduğunda içinde volkanlar patlarken Meltem'i görmeyi ya da onunla konuşmayı kaldıramazdı.Meltem'in de aynı şeyleri hissettiğini ve hala bir umutla beklediğini biliyor ama neyi beklediğini anlayamıyordu.Ne olacaktı ne bekliyordu Meltem ondan anlayamıyordu Cansın bu saatten sonra evlenip bir yuva kuracak halleri yoktu.Meltem'in bunu kabullenip kendi hayatını kurmasını istiyordu.Onu seviyordu hem de çok seviyordu ve bu yüzden mutlu olmasını istiyordu.Bunu bir başkasıyla yaşayacak olsa bile.
***
Nefes bütün gün koşturmaktan yorulmuş ama biraz huzur bulmak için eve gitmek yerine Arda ile buluşmuştu.Arda ile sekiz aylık bir ilişkileri vardı,öncesinde arkadaşlık ile başlamış ve Arda'nın çabaları ve ısrarı ile sevgili olmuşlardı.Nefes aşık değildi Arda'ya ama iyi anlaşıyorlardı,ilişkiye başlarken hislerinin zamanla aşka dönüşeceğini ummuş ama henüz bir aşk başlamıştı kalbinde.Yine de onun yanında huzurlu ve rahattı,Arda hislerini bildiği içinde rahattı yoksa kimseyi kandırmak Nefes'e göre değildi.Arda bu ilişkiye her şeye rağmen başlamak istemişti ve şimdi de bir şikayeti yoktu.Biraz sohbet ettikten sonra Nefes günlerdir aklını kurcalayan şeyleri Arda ile paylaşmak istedi.Belki onun fikirleri Nefes'e bir yol gösterebilirdi.Arda her zaman çözüm odaklı mantıklı bir insan olmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİL BAŞTAN DÖNÜŞ YOK
RomanceBen Rüzgar; Poyraz'dan olan,Sedef'ten doğan, Ana kuzusu olamadan yetim,öksüz kalan. Selim'in can yoldaşı,Elif'in sırdaşı olan. Tek bir Nefes ile can bulan, Can bulduğu Nefes'e umut olan.