25 votes & 10 kommentarer till nästa kapitel💎
"vad vill ni mig? vad har jag gjort?" tjöt jag åt kvinnan som aggressivt och hårt höll ett grepp om mina händer.
"Du är gripen!"
"För vad?" Morrade jag utmanade.
"För droginnehav och självmordsbenägenhet." sa hon kallt till svars. Jag svalde hårt för att kunna skrika tillbaka ill kvinnan.
"Ta mig då, spärra in mig, för han är borta nu, TACK SOM FAN ÄCKEL" morrade jag ilsket med tårar som strömmade ner för kinderna. Nu är det kört. Tänk om jag aldrig får se honom igen? vad har jag gjort för att förtjäna ett liv utan honom?Baby listen please i'm not on drugs, I'm not on drugs just in love.
Baby don't you see? I'm not on drugs, I'm not on drugs I'm just in love.Jag var bara så förbannat kär. De året jag vart utan honom var det värsta någonsin, jag har gjort så mycket saker jag ångrar varje dag. Mina tankar blickade tillbaka till dagen de började - drogerna.
(Flashback)
"Eyy Steph! Du kom trots allt?" Flinade Jonte mot mig. Jag nickade med ett fejkat leende på läpparna.
"Här ta" sa han och ryckte ur en öl burk på handen på sin kompis för att ge till mig.
"asså jag-" började jag.
"Dricker du inte?" Fnös Jonte.
"J-jo jag bara menar asså jag vill gärna.. Ehh ha en cigg" med all nöd blickade jag mot Hampus som stod med ett paket cigg i handen.
"Tänkte väl" pustade Jonte ut. Sen kom de vita cigarett paket flygande mot mig. Jag drog ur en cigg och placerade den mellan läpparna och tittade snett över folket som stod runt om oss. Sen plockad jag upp tändaren från bordet och förde den svara lågan mot änden. Jag drog in röken igenom lungorna och hostade ljudlöst. Sen tog jag en klunk av den gul orange beska vätskan.Kvällen gick bra men Jonte fortsatte hälla i mig den äckliga spriten som fick benen att vingla till.
"Kom babe!" Ropade Jonte och tittade menande på mig. Trots allt gillade jag inte att JONTE kallade mig babe - jag såg mig fortfarande som Felix's..
Men jag gick endå bort till honom.
"Vet du hur sexig du är?" Andades han tungt mot min kalla hud.
"Jag vill vara i dig" flåsade han, hela jag stelnade till, jag har inte legat med någon sen Felix och så ska de förbli.
"Du är full Jonte" försökte jag.
"Men endå släpp den där jävla Felix och ligg med mig"Sen blev det så.. Jag låg med honom. Men det kändes så konstigt, för de skulle vart Felix som hånglade med mig, inte Jonte.
Sen gick det två timmar och vi var kvar i samma gamla stuga som lågt djupt inne i den mörka skogen. Jag satt nu på en bänk med dem gamla ölburken i handen med ett krossat hjärta som blödde. Mitt i mina tankar avbröt någon.
"Du Steph?" Jag blickade upp mot Hampus och Jonte som pysslade med något pulver liknande på bordet.
"Skaru test?" Flinade Hampus och drog handen igenom de svart färgade håret.
"Visst" mumlade jag trots att jag inte hade en aning om vad de var för något.
"Ta den här så drar du upp de igenom näsan" sluddrade Jonte som var betydligt mycket fullare än oss andra.Jag gjorde som han sa, jag drog upp pulvret igenom näsan och inom en kort tid tappade jag all känsel, jag kände mig så fri. Allt var suddigt men samtidigt så klart. Jag blev alldeles fnittrig i hela kroppen. Jag ställde mig upp och drog av skorna.
"Det är perfekt" skrattade jag och skuttade runt på gräsmattan.Fri som en fågel med ett hjärta utan känsel.
___________________
Kapitlet bestod inprecip bara av Flashback men hoppas ni gillade de💋
CITEȘTI
Everything I didn't say ~ f.s
Altele"Aldrig igen" Det är de hon minns för allt har förändrats sen den natten för ett år sedan. (Uppföljare till boken "i'm not your way to happiness ~ f.s" så läs gärna den först)