🐰 06

1.7K 230 17
                                    

Jaemin termenung didalam biliknya yang berhadapan dengan pantai. Bermacam macam yang dia tengah fikir sekarang ni.

"Bro! Ada apa kau suruh aku jumpa kau?"

Hyunjin. Merangkap sahabat baiknya.

"Aku tengah serabut sekarang ni"

Hyunjin tayang muka pelik.

"Benda apa yang buat kau serabut? Kau ada masalah? Nak aku tolong?"

Jaemin menghembus nafas beratnya. Tangan dibawa masuk kedalam poket seluar.

"Wait? Ke kau dah jumpa perempuan tu?"

Lambat lambat Jaemin mengangguk.

"Yes aku dah jumpa. Dan betul apa yang budak aku siasat. Dia ada anak"

Hyunjin speechless.

"Kesian kau. Melepas" kata Hyunjin selamba.

"Melepas apa sial!" marah Jaemin.

"Yelah perempuan tu dah kahwin. Ada anak"

Jaemin memukul perut Hyunjin. Lelaki itu pula cuma ketawa.

"Taklah. Dia belum kahwin. Baby bunny just anak angkat dia" terang Jaemin.

"Baby bunny? Ekhm!"

Jaemin pandang Hyunjin. Bila bila masa dia boleh pecahkan muka si Hyunjin ni.

"Maksud aku Hazel. Ekhm!... Kau ni serius sikit boleh tak?"

Hyunjin ketawa bila Jaemin start marah.

"Yelah aku serius. Tapi King dah tahu belum pasal ni?"

Jaemin menggeleng kepalanya.

"Aku tak nak dia tahu pasal ni. Dan aku tak nak perempuan tu kenal King. Tapi ada satu masalah lagi"

"Masalah apa pulak?"

"Kau tahu kan perempuan tu famous?"

Hyunjin mengangguk.

"Ada someone try nak bunuh dia"

Terbeliak mata Hyunjin dibuatnya.

"Kau biar betul?!"

Jaemin mengangguk.

"Hmm susah jugak eh jadi orang terkenal ni. Ramai haters. So kau nak buat apa sekarang ni?"

"Aku nak minta tolong kau siasat pasal ni. Aku nak kau dapatkan orang tu no matter what"

"Tapi kenapa kau tak siasat sendiri?"

"Aku ada benda lain nak uruskan. Kau kenal Felix?"

"Setan tak guna yang selalu ganggu hidup kau tu?"

Jaemin mengangguk.

"Budak aku cakap dia plan nak bakar hotel aku malam ni"

"Bapak gila ah setan tu!"

"So aku dah plan untuk kenakan dia malam ni"

Jaemin senyum sinis.

"Alaa rugilah aku tak dapat join. Siapa lagi join?"

"Jeno dengan Jihoon"

"Mantul ah! Mesti gempak malam ni. Tapi takpe. Untuk kau aku akan cari orang yang cuba nak bunuh perempuan tu"

"Kalau macam tu esok pagi aku nak tengok muka orang tu kat tempat biasa"

"Tak ada masalah. Malam ni pun boleh!"

Jaemin pandang Hyunjin. Harga diri tu tak pernah jatuh langsung. Selalu angkat bakul sendiri.

Heejin sengaja balik rumah awal hari ni. Dia cadang nak masak untuk family dia. Dan Hazel terus order menu kegemaran dia iaitu pizza buatan Heejin.

"Hazel nak tolong boleh?"

Excited betul anak aku yang sorang ni.

"Iye sayang. But first thing you..."

"Kena pakai apron!"

Aku senyum melihat Hazel berlari mendapatkan apron. Tidak lupa juga untuk membersihkan tangan.

"So apa yang perlu Hazel buat?"

"Okey this time mummy nak rasa pizza buatan baby. Can I?"

Hazel terus mengangguk. Roti pizza yang telah belum dibakar ditarik lebih dekat dengannya.

"Mummy you can trust me. I promise you yang mummy akan suka pizza buatan Hazel"

Hmm yakin betul anak aku ni. Aku biarkan dia. Aku sambung memasak makanan yang lain.

"Mummy...Hazel rindu daddy bunny"

Aku yang tengah potong carrot terus terhenti.

"Baby could you stop call him daddy bunny? He's not our family member"

Aku cuba untuk tak marah Hazel.

"Hazel minta maaf kalau Hazel buat mummy tak suka. Cuma Hazel selesa panggil dia macam tu. Sebab daddy bunny I mean uncle baik"

Aku duduk di sebelah Hazel. Hazel tayang muka sedih. Kerja dia pun dia stop.

"Mummy tak marah sayang. Cumanya mummy nak ingatkan yang daddy bunny tu mungkin akan singgah sekejap je dalam hidup Hazel. Mana tahu dia pergi nanti, ha Hazel jugak yang sedih. Mummy tak nak Hazel sedih"

Hazel terus peluk tubuhku.

"Hazel yakin yang uncle tak kan tinggalkan Hazel. Tapi boleh kan Hazel panggil dia daddy bunny?"

Aku pandang mata bulat Hazel. Aku rasa bersalah kalau aku tolak permintaan dia. Sebab aku cuma nak dia happy.

"Kiss me first!"

Tanpa menunggu dia terus kiss aku. Bukan sahaja di pipi, mata dan dahi juga dia kiss.

"I love you more more more mummy!"

...

Son Of Evil | NA JAEMINWhere stories live. Discover now