01

361 57 4
                                    

Hyein POV

"Aaaa dah lambat."

Aku berlari dengan sepenuh tenaga yang aku ada and akhirnya aku sempat sampai juga ke dalam kawasan sekolah.

Hi korang, nama aku nam hyein, umur aku 17 tahun. Aku bersekolah di Treasure High School. Sekolah ini sekolah sukan.

"Selamat. Nasib seam tak masuk kelas lagi."

"Kau ni cuba datang sekolah awal sikit."

Yang ini kawan baik aku Choi Jinhye. Atlet lumba lari dan juga adik kepada Choi Soobin. Baguslah dua-dua beradik atlet lumba lari. Maklumlah keturunan kaki panjang.

"Hoi Jinhye! Kau dah ready ke untuk pertandingan olahraga tu?"

Ni seorang lagi kawan baik aku. Dia ni walaupun orang yang dia panggil tu dekat dengan dia, dia tetap nak jerit. Aku tak faham kenapa perangai dia ni pelik sangat. Oh lupa pula, nama dia Huening kai. Dia ni berdarah kacukan American dengan Korean.

"Kau ni, aku duduk dekat depan meja kau tapi kau still lagi nak jerit-jerit bila nak bercakap dengan aku!"

Marah jinhye. Ye la si Huening Kai tu meja dia belakang kita orang je.

'Hehehe. Macam tak biasa pula kau ni. By the way jawab la soalan aku tu'.

"Aku dah ready dah. Setiap hari aku training dengan Soobin oppa."

Aku blank. Tak silap aku pertandingan olahraga sudah habis dijalankan bulan lepas.

"Jap jap jap. Bukan ke pertandingan olahraga dah habis? Ke pengetua nak langsungkan pertandingan olahraga lagi?"

"Pertandingan olahraga peringkat kebangsaan la. Kau ni setiap tahun ada pertandingan tu, takkan dah lupa kot."

Terang huening kai tapi pada masa yang sama ada ayat sindir di situ.

"Ooo. Aku lupa la. Hehehe."

Huening kai dan jinhye hanya menggelengkan kepala mereka.

"So kau hyein, jangan lupa standby."

Kata-kata jinhye membuatkan aku pelik sekali lagi. Oh, Haah la! Aku baru teringat yg aku ni official photographer untuk sekolah ni. Thanks juga dekat jinhye sebab dia la punca aku dapat jadi official photographer sekolah.

Aku ni jenis yang tak yakin kalau nak tunjukkan bakat aku dekat orang. Disebabkan jinhye nampak bakat aku dalam bidang photography ini jadi dia pun senyap-senyap tunjuk gambar yang aku ambil dan tunjukkan pada pengetua sekolah.

Pengetua tertarik dengan gambar yang aku ambil so aku pun jadilah official photographer sekolah dan bukan itu sahaja pengetua juga masukkan nama aku dalam kelab photography sekolah.

Jawatan aku dalam kelab itu ialah menjadi photographer bergerak. Tugasnya ialah kalau ada pertandingan, lawatan atau festival dekat luar kawasan sekolah. Aku yang bertanggungjawab untuk bertugas menjadi photographer.

Bukan itu sahaja, malah kelab photography juga ada menyediakan bisnes photographer express.

"Sekolah mana jadi tuan rumah nanti?"

Tanya aku dengan teruja.

"Tak tahu la. Lepas rehat nanti baru cikgu bagitahu."

Jawab huening kai. Dan semua buat kerja masing-masing.

Aku excited dah ni. Ye la boleh cuci mata stalk budak lelaki dekat sekolah tu. Tak sabarnyaaaaa.

Dan cikgu math pun masuk ke kelas dan berlajar seperti biasa.

Hyein POV end
.

.

.

.

Bersambung . . . .

Jangan lupa vote dan comment ye.
Love you. Mwuahh 💖😘😘

You In My Frame °Yang Jungwon°Where stories live. Discover now