11

196 36 4
                                    

Hyein Pov

"Nanti hyein fikir-fikirkan la ya? Kalau ada masalah boleh hubungi nombor yang tertera dekat dalam borang tu. Kalau tak ada apa-apa saya gerak dulu ya. Bye."

Aku hanya menundukkan badan tanda selamat jalan kepada pengetua shim dan di tangan aku ada sekeping borang persetujuan. Tidak lupa juga untuk menunduk hormat pada pengetua dan meminta untuk pulang ke kelas.

.

.

.

<Cafe Twilight>

"APA, JEPUN!"

Jeritan jinhye dan huening kai membuatkan banyak mata di dalam cafe itu memandang mereka.

"Ish! Korang ni, jangan la jerit. Malu la orang tengok kita."

Hyein berkata.

"Tak kisah la orang nak tengok ke. Masalahnya sekarang ni, kau setuju la nak pergi Jepun?"

Huening kai bertanya sambil menunjukkan muka . . . jap aku tunjuk.

Haa, ni haa muka dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haa, ni haa muka dia. Handsome an?🤣🤣🤣

(Okay back to the story)

"Aku belum setuju lagi. Aku kena tanya eomma dengan oppa aku dulu."

"Jap. Appa kau, kau tak tanya?"

Tanya huening kai.

"Dia kan manja dengan appa dia. Minta apa-apa pun dapat tapi kalau nak minta something dekat eomma dia, dia kena buat kerja rumah dulu lepastu siapkan kerja sekolah and then kena tidur awal. Kan hyein kan?"

Jinhye berkata dengan nada mengejek. Aku sebagai kawan yang baik hanya mampu menjeling sahaja.

"Tapi kau kena berterima kasih dekat aku. Kalau aku tak bagitahu bakat kau dekat pengetua, mesti kau tak dapat peluang besar macam ni kan?"

Jinhye mengangkat kening sambil memandang aku.

"Ya la. Aku, Nam hyein sangat-sangat berterima kasih kepada choi jinhye kerana banyak menolong aku dikala susah dan senang. Tidak dilupakan juga pada kai kamal huening yang telah banyak menolong."

"Sama-sama tapi make sure kau beli something dekat Jepun untuk kita orang tanda terima kasih."

Kata huening kai.

"Haah betul tu."

Ceh, dia pun sama.

Kami pun menghabis minuman yang kami order dan terus pulang ke rumah.

.

.

.

<Rumah>

Selepas selesai membuat kerja sekolah, aku terun ke bawah sambil membawa borang kebenaran ibu bapa.

Terlihat eomma dan appa berada di ruang tamu.

"Eomma-appa, hyein nak bagitahu sesuatu."

"Erm, apa dia?"

Tanya eomma sambil memandang aku.

"Eomma dengan appa tahukan yang hyein pandai tangkap gambar?"

Belum sempat aku mahu menghabiskan ayat eomma sudah memotong percakapanku.

"Kenapa? Camera kamu rosak ke?"

"Eh, tak. Camera hyein okay je. Sebenarnya hyein dapat peluang pergi ke Jepun untuk jadi photographer express. Jadi hyein nak minta kebenaran eomma dengan appa untuk–"

Lagi sekali ayatku dipotong tapi kali ini bukan eomma tapi oppa aku dan giliran dia pula membebel.

"No! Siapa nak jaga hyein dekat Jepun nanti? Makan-minum hyein siapa nak tanggung? No, oppa tak benarkan."

"Da reum, bagi la hyein habis cakap dulu. Hyein sambung."

Appa berkata dengan lemah lembut. Ni yang aku sayang ni. Appa aku jangan ambil eh? Walaupun umur sudah tua tetapi wajahnya masih muda. Okay, tiber.

"Okay, thank you appa. So hyein nak minta kebenaran eomma, appa dengan oppa untuk benarkan pergi ke Jepun. Tak lama pun 2 minggu je. Makan-minum, tempat tinggal dengan duit belanja, eomma dengan appa jangan risau.

Semuanya 100 peratus ditanggung oleh pengetua BeLift High School. Dan bukan itu sahaja, hyein juga akan dapat sijil kerana menjadi photographer express mereka."

Finally aku dapat juga habiskan ayat aku. Aku harap aku ada peluang untuk pergi ke Jepun. Bukan mudah untuk dapat peluang sebergini malah dapat sijil lagi.

"Erm, appa okay je. Lagipun hyein dapat sijil, mudah la kalau nak minta kerja dalam bidang photography nanti."

Mata aku sudah bersinar bila dengar kata-kata yang keluar dari mulut appa. Sekarang hanya tinggal eomma dengan oppa sahaja yang belum memberi apa-apa jawapan.

"Boleh tapi dengan satu syarat. Syaratnya ialah–"

.

.

.

.

Bersambung . . . .

Okay. Macam mana chapter ni okay ke?
Kalau ada kesalahan ataupun tidak faham boleh tanya di comment. Dan jangan lupa untuk vote sekali ye. Sayang korang. Mwuahh😘😍💖

Legend published story pukul 4 pagi. Don't mind me. I'm just so bored and in sudden published this story. Hehe~ (^3^♪

Nam Dareum as himself18 tahunSM High SchoolHyein's brother

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nam Dareum as himself
18 tahun
SM High School
Hyein's brother


You In My Frame °Yang Jungwon°Where stories live. Discover now