Hyein Pov
Hari yang aku tertunggu-tunggu sudah tiba. Hari ini merupakan hari yang aku akan ke BeLift High School. Tak sabar nak cuci mata dekat sana. Sudah la kata-kata jinhye tentang pelajar BeLift ni terngiang-ingang dalam otak.
"Aish, hyein focus. Jangan fikir benda lain. Kau datang sini untuk jadi photographer sahaja."
Kataku perlahan.
"Nam hyein! Cepat la datang sini. Orang lain dah tunggu kau untuk tangkap gambar ni."
Jeritan jinhye membuatkan aku sedar dari amunan.
"Ya, nak datang la ni."
Apabila sudah selesai sesi tangkap gambar. Kami pun bergerak ke BeLift High School.
Semasa dalam perjalanan, aku rasa bosan dan tak dapat nak duduk diam sebab terlalu teruja. Aku pun tanya la jinhye yang duduk di sebelah aku sekarang.
"Jinhye, lambat lagi ke nak sampai?"
"Lambat lagi. Kau fikir BeLift High School tu dekat ke?"
"Haah, aku fikir dekat je dengan sekolah kita. Takpe la. Aku nak tidur. Nanti dah sampai jangan lupa kejutkan aku."
"Okay."
.
.
.
"Hyein bangun. Dah sampai dah."
Jinhye menggoyangkan badan hyein dengan lembut.
"Erm, okay. Hiyakkkkkk."
Aku menggeliatkan badan sambil mengeluarkan bunyi. Abaikan bunyi tu. That's my habit.
.
.
.
Aku pun keluar dari bas dan terus keluarkan camera kesayangan aku dan mengambil beberapa gambar.
Sukan olahraga pertama ialah lumba lari. Dan terlihat semua atlet lumba lari sedang memanaskan badan mereka. Bukan itu sahaja, terang lagi bersuluh terlihat kai kamal huening juga sedang memanaskan badan beliau.
Tiupan wesel menarik perhatian semua orang yang berada di situ.
"Okay semua bersedia."
Kata Seorang guru tersebut, semua atlet yang ada di garisan permulaan semuanya turunkan badan mereka ke bawah.
"Ke garisan, sediaaaaa. Mula! Prittt."
Tiupan wesel sudah berbunyi. Terlihat semua atlet sedang bersungguh-sungguh untuk mendapat johan.
Sedang aku menangkap gambar, aku terpandang seorang lelaki. Dia berada di seberang garisan lumba lari. Tanpa fikir panjang aku terus menghalakan camera ke arah si dia. Setelah siap menangkap gambar dia, aku terus periksa gambar tersebut untuk melihat kualitinya.
"Comel. Aku nak panggil dia snowball la."
Aku berpuas hati dengan gambar tersebut. Dan aku angkatkan kepala untuk melihat dia semula tapi malangnya dia sudah pergi. Aku pusing dan cari di sekeliling kawasan tersebut tapi tak jumpa juga. Tak apa la esok dan lusa aku boleh jumpa lagi.
Hyein Pov end
.
.
.
.
Bersambung . . . .
Jangan lupa vote dan comment ye.
Love you. Mwuahh 💖😘😘
YOU ARE READING
You In My Frame °Yang Jungwon°
FanfictionPermulaan kisah kita dari sebuah camera. 'Asal kau banyak gila termenung sejak akhir-akhir ni?' - jinhye 'Aku pun tak tahu kenapa aku banyak termenung.' - hyein Mungkin sebab aku rindukan dia kot. Tok! Tok! Tok! 'Pengetua nak jumpa Kim Hyejin dekat...