05

201 43 1
                                    

Hyein Pov

Pejam celik- pejam celik sudah lusa. Hari ini terakhir untuk pertandingan peringkat daerah. Disebabkan hari ini sekolah aku sampai awal di BeLift High School jadi aku pun ambil kesempatan ini untuk ambil gambar langit, dimana matahari masih belum keluar sepenuhnya.

Aku berjalan ke arah satu bangunan yang tinggi. Aku melihat sekali lagi bangunan itu dan ada papan tanda yang tertulis Aspura block D. Aku pelik di situ. Aspura tu apa? Disebabkan malas nak google so aku pun teruskan perjalanan aku untuk pergi ke tingkat atas bangunan.

Satu , dua , tiga. Yeay! Dah sampai. Aku pun pergi ke hujung koridor untuk menangkap beberapa gambar keindahan langit dan alam sekitar. Dan tiba-tiba . . . .

"Yah, Kau perempuan! Kau buat apa dekat asrama lelaki ni?"

Jerit seorang lelaki pada hyein.

Aku masih proses apa yang lelaki itu cakap. Jadi maksudnya aspura itu asrama lelaki la. Aku pandang lelaki itu semula dan aku sedar dari lamunan.

"Joesonghabnida!"

Aku tundukkan badan aku 90 darjah pada lelaki itu dan aku terus membuka langkah untuk turun ke bawah dengan secepat yang boleh. Tetapi, nasib tidak menyebelahi aku, disebabkan aku turun tangga dengan laju kakiku tiba-tiba licin dan automatik badan aku jatuh ke bawah.

Tetapi, aku bernasib baik sebab aku jatuh atas badan seseorang. Jadi badan aku tak la sakit sangat. Aku pun membuka mata perlahan-lahan dan terkejut kerana aku jatuh atas badan pelajar lelaki yang aku curi-curi tangkap gambarnya dua hari lepas.

"Snowball?"

Bisikku namun bisikkan itu dapat didengari oleh jungwon.

Lebih kurang 6 saat kami membuat eye contact dan aku bangun dari baringan tersebut.

"Joesonghabnida!"

Sekali lagi aku tundukkan badan aku 90 darjah dan pergi dari bangunan itu.

.

.

.

"Yah. Kau pergi mana lama sangat?"

Tanya jinhye risau.

"Aku tangkap gambar langit tadi. Itu yang lambat sikit."

Aku menjawab sambil menunjukkan senyuman tidak bersalah.

"Haish, kau ni. Lain kali nak pergi mana-mana bagitahu la. Saja buat orang risau."

Jinhye berdengus perlahan.

"Ya la. Lepasni kalau aku nak pergi mana-mana aku bagitahu kau. Okay?"

Kata hyein sambil tangannya menepuk-nepuk bahu jinhye dengan lembut.

"Erm. Ya la. Sekarang ini jom pergi cafeteria sekolah ini nak? Aku dengar cafeteria dekat sini makanan dia semua sedap-sedap."

Ajak jinhye.

"Jom."

Hyein menjawab sambil teruja.

Hyein Pov end

.

.

.

.

Barsambung . . . .

Jangan lupa vote dan comment ye.
Love you. Mwuahh 💖😘😘

You In My Frame °Yang Jungwon°Where stories live. Discover now