1. December

175 6 3
                                    

Jeg kiggede ud af vinduet i bilen.
Mig og min mor var på vej til lufthavnen, for at rejse til Canada.

-

Mit navn er Y/N. Jeg er 17 år gammel og har boet i Canada indtil jeg var 10. Derefter rejste vi til Danmark fordi at mine forældre blev skilt. Jeg fik en bedste veninde ved navn Mia da jeg flyttede til Danmark, og vi havde planlagt at tilbringe hele julen sammen, men det blev så aflyst. Min mor fik den idé om at holde jul i Canada, for at være sikker på at vi fik en hvid jul. Hun gik meget op i at det skulle sne på juleaften, og blev skuffet hvert år i Danmark, så nu skulle vi rejse til Canada i en hel måned. Jeg syntes selfølgelig at vi skulle blive i Danmark, men det ville min mor selvfølgelig ikke lytte til. Min mor havde fået mig ind på en skole i byen vi skulle bo i, så jeg stadig kunne studere.

-

"Er det ikke spændende?" Spurgte hun glad da vi drejede ind mod lufthavnens parkeringsplads.
Jeg nikkede bare imens jeg fortsat kiggede ud af vinduet.
"Op med humøret, det skal nok blive hyggeligt" fortsatte hun. Jeg nikkede bare igen, uden rigtig at lytte til hvad hun sagde. Måske burde jeg bare prøve at få det bedste ud af det her, for når først min mor har besluttet sig, ombestemmer hun sig ikke.

~

Vi var ombord på flyet. Det havde taget lang tid at komme herhen, der var åbenbart mange der gerne ville holde jul i udlandet, eller måske bare lige før jul. På vejen til flyet prøvede jeg at smile for at vise min mor at jeg ville prøve at få noget godt ud af det, og også for at overbevise mig selv lidt. Vi skulle til byen Toronto, hvilket var den by jeg voksede op i. Jeg var lidt bange for at risikere at gå på den samme skole som nogle af mine barndomsvenner, siden det nok ville føles ret mærkeligt.

Jeg faldt hurtigt i søvn, da klokken var ca 1 om natten.
Efter ca 11 timer prikkede min mor forsigtigt til mig.
"Der er ikke så lang tid til vi lander" Sagde min mor smilende. Jeg sukkede og kiggede ud af vinduet. Jeg kunne godt skimte nogle bygninger under skyerne.

~

Vi var på vej ud af lufthavnen. Jeg kunne allerede mærke jetlaggen begyndte at komme. Lige da vi trådte ud af lufthavnens udgang så jeg snefnug dale ned fra himlen. Min mor strålede af glæde da hun så det, og jeg kunne heller ikke lade være med at smile lidt. Det var lang tid siden jeg havde set sne, og jeg savnede det faktisk også lidt.

Min mor fandt en taxa, som ville køre os til det hus hun havde lejet. Hun havde sagt at huset lå tæt på min skole, og hendes deltidsjob.
Det tog omkring tyve minutter før vi var ankommet.
Jeg var ret chokeret af huset, jeg vidste ikke det ville være så stort

Jeg var ret chokeret af huset, jeg vidste ikke det ville være så stort

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kan du lide det?" Spurgte min mor da vi var kommet ud af taxaen.
Jeg nikkede smilende som svar.
Jeg ville ønske Mia var her, hun ville elske det.
Vi gik ind i huset og jeg valgte hurtigt mit værelse.

Jeg var blevet muntret lidt mere op ved tanken om at skulle bo her i en hel måned, men savnede stadig Danmark

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeg var blevet muntret lidt mere op ved tanken om at skulle bo her i en hel måned, men savnede stadig Danmark.
Jeg begyndte langsomt at pakke ud. I dag var det lørdag, og jeg skulle først i skole på mandag, så jeg havde lidt tid til at pakke ud og få lært området at kende.
På vej herhen kunne jeg genkende mange steder, men det var ret svært at huske, da det var lang tid siden jeg havde været her.

Jeg var virkelig nervøs, for at starte i skolen, eller highschool som det bliver kaldt her. Der var sikkert ikke så mange der havde lyst til at blive venner med en, der skulle flytte igen efter en måned.

Christmas Lover (Jimin ff) JulekalenderWhere stories live. Discover now