"KERANA KAU DICIPTAKAN HANYA UNTUK AKU"
"Mia,apa dah jadi ni?Kau siapa sebenarnya?"Lisa bertanya sambil menekup mulutnya.Dia sudah bersama dengan Mia selama beberapa tahun,jadi ianya mustahil untuk Mia memiliki rumah sebesar ini.Pengawal peribadi di sekitar rumah?Mustahil!
Mia tersenyum.Seakan sudah mengagak akan reaksi yang bakal dipamerkan oleh kawan baiknya itu.Dia memandang Lisa lama.Dan akhirnya menuturkan kata,
"Kita masuk dulu Lisa?Panas dekat luar ni.Aku janji akan menceritakan segala-galanya dekat kau okay?"Mia memujuk Lisa.Tahu akan kawannya yang kecil hati.Takpe yang penting dia sudah berniat untuk memberitahu rakannya tentang rahsia yang selama ini dia pendam sendiri.Tanpa siapa-siapa di sisinya.
"Kau janji eh kat aku kau story jap lagi ee aku geram la kat kau!"Lisa memuncung mulutnya.Kau dan aku dah kawan lama kot.Sanggup kau rahsiakan benda ni dekat aku?bisik hati kecilnya.Takpe dia tau yang Mia mesti ada sebab disebalik perkara yang dilakukan selama ini.Dan dia sebenarnya terharu.
Terharu sebab rahsia sebesar ini Mia berani untuk memberitahunya.Tapi taknak la dia tunjukkan sekarang.Malu beb.
Selangkah demi selangkah diayun,akhirnya Lisa masuk ke dalam rumah Mia.Dan sekali lagi,dia terkejut.This is so so damn.Like,
Omg what is this!
Lisa kembali melihat ke arah halaman rumah Mia.Luar dah gempak,dalam lagi masyaAllah ingin terbang ke kayangan.
CANTIK SANGAT WEI !
"Mia kau pasti ke ini rumah kau?Kau tipu aku en sah kau tipu aku."Ujar Lisa.Ketawa besar Mia dibuatnya.Dah kita baik aku share rahsia aku dia boleh kata ini bukan rumah aku?Hempuk kang nasib kawan.
"Ini rumah aku la mangkok ee kau ni agak la aku nak bagi kau lihat rumah orang."Lisa melihat di sekeliling rumahnya.Hampir setiap barang di rumah Mia merupakan barangan import.Dia kenal setiap kualiti barangan tersebut melalui pandangan sahaja sebab di rumahnya juga begitu.Lisa juga tergolong dalam golongan orang yang berada.
"Duduklah,aku nak cerita ni.Nanti pembantu rumah aku hantar makanan untuk minuman petang"Ujar Mia kepada Lisa.Lisa hanya mengangguk menandakan dia setuju dengan ajakan Mia.
"Okay story la Mia,aku dengar."Mia terseyum dengan kata-kata yang garu dilontarkan oleh kawannya sebentar tadi.Sebab ni dia senang berkawan dengan Lisa.Lisa tahu mana timing yang boleh bergurau dan serius.
"Macam yang kau tahu,ayah dan ibu aku meninggal 8 tahun yang lalu sebab kemalangan jalan kereta kan?Actually bukan itu yang terjadi.Ada something yang terjadi dan aku harap kau sedia untuk mendengar."Lisa mendengar dengan penuh khusyuk.Ya dia faham akan kawan baiknya itu.Benda ini bukan main-main yang boleh dibawa main.Lisa tahu ibu bapa Mia adalah segala-galanya bagi Mia.Sebab itu dia sekarang berada di sisi Mia,kekuatan dirinya.
Mia menarik dan menghembus nafasnya perlahan sebelum menyambung ceritanya.
"Ayahanda dan bonda aku merupakan seorang yang baik.Sangat baik.If there a person that beed their help,dia akan tolong.I just cant describe how pire their heart was.But 3 months before kejadian tu berlaku,kami selalu diganggu dengan kotak misteri di depan rumah.Kotak tu berisi patung yang penuh darah.Nota di dalamnya juga sama setiap kali kotak tu berada di depan rumah kami.'Mati'.But for god sake,I don't even know the existence of the mystery box.Ayahanda dan bonda aku sembunyikan semuanya dari aku untuk mengelakkan aku risau.Memandangkan tahun tu aku ambil SPM,mereka takut aku terganggu dengan benda tu."
"Mia,boleh aku tahu apa kejadian yang berlaku tu?"Tanya Lisa dengan lembut.Dia tahu akan emosi kawan baiknya itu apabila bercerita tentang ibu bapanya.
"Mereka dibunuh.Depan mata aku sendiri."
Cukup dengan dua ayat tu,Lisa terkejut.Tangan ditekan ke arag dadanya.Ya sakit.Sungguh perit apa yang ditanggung oleh kawannya sendiri.Layakkah aku dipanggil kawan baik?
"Rumah ni,adalah rumah yang kami menetap dahulu.Mujur ada Pak Mat disisi aku selama ini.Dia yang bagi semangat dekat aku semasa aku down.Aku down habis.Hari yang kau selamatkan aku tu,adalah hari dimana pembunuh ayahanda dan bonda aku.Aku tak sangka diorang boleh cari aku."
"Orang yang kau nampak depan rumah aku tu,adalah orang yang bekerja di bawah aku.Semua di sekeliling aku ni anak buah aku.Aku latih dorang supaya aku dapat bunuh bedebah tu dengan tangan aku sendiri.Kau tahu mafia tak Lisa?"Mia menyoal.Lisa mengangguk.
"Of course la aku tau.Ayah aku sendiri orang mafia."Ujar Lisa .Tidak faham kenapa Mia bertanya soalan itu kepadanya.
"I'm one of them.One of the strongest mafia.Guess who."Lisa menekup tangannya di mulut.Terkejut.Punyala baik manusia yang berada di hadapannya ni,mafia?
"As long as I know ,mafia perempuan yang paling terkuat adalah Ace.Don't tell me Ace is you."Lisa menatap Mia dengan tajam.Mia tertawa kecil.
"Ha aku la tu.Nasib engkau kenal jugak dengan Ace."Lisa ternganga.Kawannya ni oke ke tak?
"Eh engkau oke ke dah sawan aku nampak kau ni kau demam ke?Ke ada sakit mana-mana?Engkau jangan merepek eh aku tumbuk engkau."Lisa menayangkan penunbuk di hadapan muka Mia.Mia menurunkan tangan Lisa.
"God it's totally me,the Ace .I'm not that crazy untuk menyamar jadi wanita terkejam tu kang aku yang kena bunuh."Lisa terkejut.No way,mustahil!
"So kalau kau Ace kau nak bunuh aku ke?"Akhirnya terletus juga ketawa Mia.Muka monyok yang ditunjukkan Lisa,lucu!
"Oh my god silly i'm not cruel smpai kena bunuh orang tak bersalah."Mia menerangkan kepada Lisa.To many questions Lisa tanya kepada Mia and yeah totally she need to answer all of them as she hopes that Lisa wilk understand the reason why she hide all of this.When the sunlight of the day change into a dark of the night,Mia hantar Lisa lebih awal since tomorrow she need to handle something at the Italy.No more secrets right?
YOU ARE READING
ACE : When the devil falls
Ação*SLOW UPDATE* TENGKU MIA ASLUNA CARL ADRIAN Dunia seakan menghukum dirinya.Disebabkan satu peristiwa,dia kehilangan segalanya.Harapan yang menggunung terus hancur bagai...