Niezbędna dla Zakonu

745 57 10
                                    

Tuż pod Londynem, w typowej podmiejskiej dzielnicy, skrywane są tajemnice. Zbliżał się koniec lata i czuć było zapach nowej jesieni. Przy jednej z wąskich uliczek w tej typowej podmiejskiej dzielnicy stał dom, a raczej posiadłość. Posiadłość, która należała do długiej linii czystej krwi czarodziejów i czarownic z rodu Blacków. Ponieważ wszyscy członkowie rodziny, z wyjątkiem jednego, byli od dawna chorzy, dom stał pusty i pozbawiony życia przez dziesięć lat.

Położony między numerami jedenastym i trzynastym, Grimmauld Place 12 służył jako miejsce spotkań tajnego, stowarzyszenia czarodziejskiego świata.

Miejsce to wydawało się od dawna opuszczone dla każdego, kto mógł je zobaczyć, ale z pewnością tak nie było. Przez ostatnie trzy lata dom ten służył nie tylko do ukrywania Syriusza Blacka, ale także do pozostawania w ukryciu i był nie do zdobycia. Miejsce, w którym spotykali się najsilniejsi czarodzieje, kilku nowych, młodych, świeżo po ukończeniu Hogwartu, aby opracowywać plany pokonania Lorda Voldemorta.

W kuchni przy Grimmauld Place 12 wokół drewnianego stołu kuchennego stał lub siedział zwyczajowy tłum. Służył on jako interaktywna mapa podczas zebrań i był łatwo sprzątany, gdy miała być podana kolacja. Nad ogniem stał ciężki kociołek, w którym gotowały się warzywa, wydzielając smakowity zapach. Kredensy wypełnione były wiekowymi talerzami, a pasujące do nich kielichy stały wysoko na wystawie, dumnie prezentując herb rodziny Blacków (no, tych kilku, które zostały, a których Mundungus nie ukradł dwa lata wcześniej). Tam, gdzie kiedyś wisiały ciemne gobeliny przedstawiające węże i węże z czasów dzieciństwa Syriusza Blacka, kiedyś ciemną i ponurą, przypominającą loch kuchnię wypełniały herby feniksów i gobeliny w żywych kolorach. Severus Snape wielokrotnie krytykował nowy wystrój, twierdząc, że poprzedni wygląd był o wiele lepszy. Syriusz nigdy nie słuchał więcej niż to, co Snape mówił po "dzień dobry", wiedząc, że nic, co wychodziło z jego ust, nie było dla niego tak naprawdę wiele warte.

Molly Weasley, która czasami pełniła też rolę kury domowej, przysłuchiwała się rozmowie, obserwując, jak na kuchence miesza się gulasz. Kingsley Shaklebot stał przy drzwiach, pełniąc rolę ochroniarza. Snape siedział po jednej stronie stołu i wstrzymywał oddech, obserwując, jak Syriusz opiera się arogancko na dwóch nogach swojego krzesła. Snape po cichu obmyślał sposób, jak pozbyć się dwóch pozostałych nóg spod jego nadętego tyłka, tak by nikt tego nie zauważył. Niestety, odpowiedź nie nadchodziła wystarczająco szybko. Artur Weasley siedział przy stole całkowicie skupiony, jakby stawką było całe jego życie. Harry Potter siedział na blacie kuchennym i słuchał, ale patrzył, jak Snape patrzy na jego ojca chrzestnego, Syriusza, i uważał to za zabawne. Ron Weasley siedział przy stole, tocząc ołówkiem w tę i z powrotem przed sobą. Tonks stała u boku swojego chłopaka, uśmiechając się z dumą, ale od czasu do czasu marszcząc brwi, gdy obok niej czytał Remus Lupin.

Remus czytał świeży egzemplarz Proroka Codziennego, z prawie jeszcze mokrym atramentem, głośno i wyraźnie, wypełniając cały pokój:

- Ministerstwo Magii oświadcza, że to prawo musi być przestrzegane od północy dwudziestego ósmego września.

- To już za dwa dni! - szepnęła Molly, jej głos był ciężki od troski.

- Wiem, Molly. - zapewnił ją.

Wziął kolejny oddech, zanim kontynuował, patrząc na Severusa, a potem z powrotem na swój papier:

- Że każda szlama...

- Nie mogę uwierzyć, że wydrukowali to słowo! - Molly znów przerwała, wyglądając na zrozpaczoną. Była bliska łez i szybko odwróciła się w stronę pieca, by znaleźć ukojenie w gotowaniu.

Remus szybko skinął głową Molly, potwierdzając jej troskę, i dokończył:

- Każda czarownica, szlama musi poślubić czystokrwistego, aby odnowić linię krwi.

Niezbędna dla Zakonu | SyrmioneOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz