Telefon ku berbunyi nyaring.aku mendengus kasar.rasa rimas! Aku tenyeh mata aku sebelum melihat nama pemanggil.
*unknown*
'aih sape pulak makeluk ni..nak tido petang pun tak senang haih'
Aku ragu- ragu untuk mengangkat panggilan tersebut.namun aku takut jika panggilan tersebut penting jadi aku memilih untuk mengangkat panggilan tersebut.
"Hello.."
Suara lelaki.tapi siapa?
"Err.. waalaikumussalam"
"Ehhh hahhaah sorry sorry!! assalamualaikum awak.."
"Aa..siapa ni?"
"Er..ni Mika.."
"Mika?"
"Aa sori sori..ni Mikhail Haiqal..ketua kelas 5 Alpha"
"Ouh..ade ape call?pasal study group ke? And Mikhail dapat no. Hana dari mane?"
"Err.. Mika mintak kat Farina..."
Haish Fia ni pun satu...suka betul nak pekenakan aku tchh..dah kata siap-siap jangan bagi nombo aku kat orang lain tanpa kebenaran akuu...
"Ohhh..um..awak tak jawab lagi soalan saya hehe"
"Oh sorry sorry... Aaa Hana.. boleh kita jumpa?"
Aku mengerling jam di dinding bilikku. Jam 4:45 petang.
"Er.. boleh tu boleh..tapi.. Mikhail nak jumpa Hana untuk apa?"
"Saje je..nak borak~"
"Ouheheh..okay-okay.nak jumpa kat mana?"
"Kat taman permainan je.."
"Taman permainan? Kat mane tu?"
"Kat taman sentosa la awak~ awak kan tinggal dekat situ"
Aku membisu seketika.
'mak aih..sampaikan tempat tinggal aku pun dye tau kat mane..dye ni siapa sbnarnya?'
"Ooo hehe okay..saya brsiap kejap nnty saya turun eh""Okay Hana..baik-baik jalan tau?"
"Okay Mikhail..."
Aku mematikan panggilan.perasaan aneh mula berdetak dihatiku.namun aku tidak mengendahkannya.aku bersiap dengan pantas.aku cuma mengenakan hoodie berwarna pink dan seluar fit hitam paras lutut.
Aku bergegas ke taman permainan yang tidak jauh dari rumahku.semasa aku melintas rumah jiranku.lebih tepat lagi rumah Ren,aku ternampak aunty Lia sedang menyiram bunga-bunga yang ditanam sekitar rumahnya.
"Hai aunty Lia"
"Ehh Hana...nak pegi mana ni?"
"Hana nak jumpa kawan kat taman kejap..."
"Ooo..okay hati-hati jalan ehh.."
"Okay aun..."
"Oh Hana..nasib baik aunty tak trlupa hehe.. aunty nak bagi something ni"
"Er..apa tu aunty?"
Kelihatan Aunty Lia sedang menyeluk saku apron yang dipakainya.dia kemudiannya mengeluarkan sesuatu
"Nah"
"Er..aunty..ape ni?"
"Ni rantai Ren... aunty jumpa terselit kat timbunan baju lama dye"
Aku menyambut huluran Aunty Lia.ianya rantai yang mempunyai loket berwarna merah jambu berbentuk hati.aku membelek-belek loket tersebut.
"Er aunty...takpe ke Aunty bagi Hana loket ni? Aunty taknak simpan buat kenangan?"
YOU ARE READING
SOMEDAY
RandomKecelakaan yang membawa kepada kehilangan rakan karib semasa kecil. mereka berdua dijodohkan semasa masih dalam kandungan oleh keluarga mereka sebagai pengikat silaturrahim antara kedua keluarga. kisah tentang Irine Farhana,seorang gadis yang cantik...