Tineke
Ik werd wakker door de wekker die afliep, ik zette hem direct af. Waarom loopt die af? Het is toch geen school? Ah ja ik was het bijna vergeten, vandaag heb ik audities. Mijn zus Elise en mijn beste vriendin Chloë hebben mij ingeschreven voor Belgium's got talent. Ik wou eerst niet, maar na een tijd heb ik dan toch maar toegestemd, en omdat zij mij hebben ingeschreven heb ik dan ook besloten hen mee te nemen. Ik gooide het deken dat helemaal rond mij gewikkeld was opzij en stapte uit bed, ik rekte me even uit en ging naar beneden. Al strompelend ging ik naar de keuken en nam een glas fruitsap en ging in de zetel zitten. Ik dronk een beetje en nam mijn gsm. Zoals elke morgend kijk ik eerst op facebook en maak me dan pas klaar. 4meldingen kwam erop te staan. Spelletjesverzoek, spelletjesverzoek, spelletjesverzoek en nog eens spelletjesverzoek, ' die mensen met hun spelletjes altijd ' dacht ik en legde mijn gsm terug op tafel.Ik at snel een boterham en ging naar boven. Ik stapte snel de douche in en uit. Met mijn handdoek rond mij ging ik naar mijn kamer voor mijn kast staan. ' Wat zou ik aandoen? ' vroeg ik me luidop af. Ik nam een broek met een hemdje en keek of het goed was, ' nee ' ik gooide het op mijn bed. Na een tijd zoeken vond ik het perfecte kleedje. Het was een wit kleedje met kant. Ik liep terug naar de badkamer en kleedde me om. Na 45 minuten in de badkamer te zitten was ik eindelijk klaar. Ik ging naar beneden en zette me voorzichtig in de zetel. Ik zat nog even op facebook terwijl ik nog een paar sneetjes brood at met een dikke laag choco. Het was al 12u, Chloë en Elise konnen hier elk moment zijn. De bel ging en ik liep snel naar de deur. ' Heey! ' Zei ik blij toen ik de deur open deed. Ze stonden beiden voor mijn deur. ' Heey ben je er klaar voor ? ' Vroeg Elise en gaf mij een knuffel. ' Beetje zenuwachtig maar het gaat wel lukken.' Zei ik. Ik ging nog snel mijn spullen halen en dan vertrokken we. Hoe dichter we kwamen hoe zenuwachtiger ik werd. ' Zenuwen? ' Vroeg Chloë. ' ja ' zei ik en gaf een knikje. ' Maar je gaat dat goed doen. ' Zei Elise. Na een uur te rijden kwamen we aan een groot gebouw aan. We gingen naar binnen en zagen heel veel mensen staan. We gingen rond een hoge ronde tafel staan en praatte nog een beetje over zangers, zangeressen, enzo. Plots kwam An Lemmens bij ons staan. 'Dag dames. Wie gaat er hier optreden? ' Vroeg ze. Ik stak mijn hand zachtjes omhoog en Chloë en Elise wezen mij aan. An kwam naast mij staan. ' Wat ga je doen?' Vroeg ze. ' Zingen ' zei ik verlegen. 'Wie heb je hier allemaal meegenomen?' Vroeg ze. 'Mijn beste vriendin Chloë...' zei ik en wees naar Chloë. ' En mijn zus Elise. ' zei ik en wees dan naar Elise. 'En zenuwachtig? ' Vroeg ze. ' Een beetje ' zei ik. ' Een beetje veel.' Lachte Chloë, An begon te lachen. ' Ik ga jullie laten, sebiet mag je op.' Zei An en klopte zachtjes op mijn schouders. Ik knikte en ze ging weg. ' Tineke ik denk dat je touch hebt. ' Zei Chloë en gaf een knikje in de richting van een jone gast. 'Tis geen lelijke dus je moet er voor gaan. ' Lachte Elise. Ik gaf haar een zachte klop op haar arm. Ze kwamen me roepen, het is mijn beurt.
JE LEEST
De Buurtpolitie ~ Koen en Tineke beste vrienden?
FanfictionTineke en Koen kennen elkaar nog niet. Ze doen beiden mee aan een wedstrijd genaamd. 'Belgium's got talent'. Daar ontmoeten ze elkaar voor het eerst. Wil je meer weten? lees dan snel dit verhaal Copyright © 2015 by Andy_Nicoline Niets uit deze uitg...