Liveshows

429 19 1
                                    

Koen

Tineke en ik waren samen naar het optreden aan het kijken van Eric, Eric is ook een goede vriend van ons geworden en doet goocheltrucs. "Nu heb ik een iemand nodig. Maar niemand van de jury. Mevrouw daar wilt u even komen alstublieft?" Vroeg Eric en wees naar een vrouw vavoor in het publiek. Hij liep naar de vrouw en nam haar hand , hij nam haar mee naar het podium. "Hoe heet u?" Vroeg Eric. "Brigitte"  "oke Brigitte zet u maar hier in." Zei Eric. Hij zette haar in een lange smalle doos en deed zijn truc. Toen het hem gelukt was begon iedereen luid te juichen. "Zo Briggitte...voel nu eens in u zak." Zei Eric. De vrouw voelde in haar zak en haalde er een papiertje uit. "Wat staat er op?"   "Bel mij en dan een nummer."   "Zeker doen!" Lachte Eric. Het publiek en ook wij begonnen te lachen. 'Tineke ja mag al meekomen.' Zei een vrouw met een papier in haar handen. Tineke keek bang naar mij. 'Je gaat dat goet doen.' Zei ik en gaf haar een knuffel. Tineke ging met de vrouw mee. Eric had gedaan en ging het podium af. Ik zag op Tv hoe Tineke erop kwam,je zag dat ze zenuwachtig was. Eric kwam naast mij staan. 'Hebt gij die vrouw nu uw nummer gegeven?' Vroeg ik. 'Ja,waarom niet?' Vroeg hij met een glimlach. 'Hahaha maar je hebt dat goed gedaan.' Zei ik en lachte. Tineke begon te zingen. 'Ooh...dat is een kei mooi liedje.' Zei Eric. Ik glimlachte. 'Die hebben wij samen gekozen.' Zei ik trots. Eric knikte. 'Ja dat is echt een mooi liedje, maar Tineke kan dat ook wel mooi zingen.' Zei Eric. Nu knikte ik. Na het liedje waar iedereen van genoten heeft kwam Tineke terug en was het mijn beurt. Toevallig dat wij achter elkaar moeten. Ik ging het podium op en zette mij klaar om te beginnen. De muziek begon te spelen en ik danste zoals ik het moest.  
...
Ik had gedaan met dansen en ging het podium af. Ik vind dat ik het goed gedaan heb. Ik ging terug naar de ruimte waar we zaten. Tineke kwam direct op mij afgelopen. 'Jij hebt dat kei goed gedaan!' Riep ze blij. Voor dat ik het wist hing ze rond mij. Met haar armen rond mijn hals en haar benen rond mijn middel. 'Dank u... jij hebt ook echt kei mooi gezongen!' Zei ik blij. Ik hield haar stevig vast zodat ze niet ging vallen. 'Dank u... maar dat is ook door jou he... zonder jou had ik misschien niet het juiste liedje gekozen.' Zei ze blij. Ik lachte en liet haar los. 'Ik was echt zenuwachtig.' Zei ze toen ze op baar benen stond. 'Dat heb ik gezien.' Zei ik en glimlachte. We gingen samen naar Eric. 'Gij hebt dat goed gedaan Koen.' Zei Eric. 'Dank u.' Zei ik.

De Buurtpolitie ~ Koen en Tineke beste vrienden?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu