Optreden

606 26 4
                                    

Tineke

Met zen drieën volgden we de man die ons kwam roepen. We kwamen bij Koen Wauters. We praatte even en dan moest ik op. 'Dag jongedame. Wat is u naam?' Vroeg Karen. 'Tineke Schilebeeckx.' Zei ik. 'Wat ga je doen?' Vroeg ze. 'Eeh...zingen.' zei ik. 'Oke begin maar!' Zei ze. Ik keek naar Elise en Chloë en ze knikte. De muziek begon, ik gaf nog een blik in de zaal en zag een bekend gezicht. Is dat nu die jongen van daarjuist? Ik moet me concentreren. 'Come on skinny love just last the year.' Het publiek begon te juichen. 'Pour a little salt we were never here. My,my,my, my,my,my, my,my.' Iedereen was terug stil en luisterde verder. 'Staring at the sink of blood and crushed veneer.'... Het liedje was gedaan en iedereen begon luid te juichen en ze stonden allemaal recht. Toen het eindelijk stil was begon Rob. 'Tineke... jij hebt dat heel goed gedaan. Je hebt zo'n mooie stem.' Zei hij. Het publiek ging tekeer en ik voelde hoe ik rood werd. 'Het is een moeillijk liedje er zijn weinig mensen die dit liedje kunnen zingen,maar jij... Tineke... jij hebt dat perfect gedaan!' Zei Karen. Weeral begon het publiek te juichen. 'Dan gaan we stemmen!' Zei Rob. ' Karen? ' ' Een dikke ja! ' Zei ze en ik glimlachte. ' Ray? '  ' yes for me!' 'Dat zijn drie ja's !' Zei Rob. Ik sprong een gat in de lucht. Met tranen in mijn ogen liep ik naar Elise en Chloë en gaf ze een knuffel. ' jij hebt dat kei goed gedaan!' Zei Elise toen ik haar en knuffel gaf. Ik wou vertrekken, maar toen we in de zaal kwamen- waar we voor mijn optreden zaten - hield Elise mij tegen. 'Wat is er?' Vroeg ik. 'Wij hebben goed nieuws voor u!' Zei Elise en glimlachte naar Chloë. Ik keek vragend van Elise naar Chloë en terug.' Die jongen dat daarstraks zo aan het kijken was naar u die-' 'wie zegt dat dat naar mij was?' Onderbrak ik Elise. ' Laat mij nu uitspreken! Die is naar u nr komen vragen...' zei Elise. 'Wat? Hebben jullie die geven?' Vroeg ik. Ze begonnen te lachen. 'Nene dat was maar een grapje... die moet nu optreden!' Lachte Elise. ' hahaha grappig ze!' Zei ik geërgerd. 'Maar kom we gaan kijken!' Zei Chloë. Ik kon nog niet antwoorden want ze trokken mij al mee. We gingen in de ingang staan van de grote zaal. Even later kwam hij op het podium. 'Dag wie bent u?' Vroeg Rob. 'Koen Baetens.' Antwoorde de jongen. Koen Baetens... zo heet hij dus. 'Jaaa... Tineke dat is echt iemand voor u!' Zei Chloë. Ik klopte op haar arm. 'Je kan al samen dansen!' Zei Elise. Ik keek haar vragend aan. 'Hij gaat dansen! ' Zei Elise snel. Die jonge ...Koen... bego  te dansen. Mijn mond viel letterlijk open. Die kan echt goed dansen. Na zijn dansact begon ik te klappen, de jury heeft ja gezegt dus ook hij gaat door. Dan vertrokken we naar huis. 'Ik moet eerlijk zeggen dat die wel mooi is.' Zei ik. 'Eindelijk je geeft toe!' Lachte Chloë.  'Binnenkort ga je er nog mee daten!' Zei Elise. 'Nu niet overdrijven he!' Zei ik en lachte. 'Wedden?' Zei ze en stak haar hand uit. 'Voor wat? En tegen wanneer?' Vroeg ik en lachte. 'Voooor... een traktatie op een cinema. Tegeeen.. einde van deze vakantie!' Zei Elise die nog altijd met uitgestoken hand zat. 'Oke is goed!' Zei ik en gaf haar een hand. 'En toch ben ik er zeker van dat dat niet gaat gebeuren!' Zei ik zelfzeker. 'Wij zijn honderd procent zeker van wel!' Zei Chloë. Ik schudde mijn hoofd. 'Komaan Tineke je moest zien hoe die naar u keek!' Zei Elise. 'We zullen nog wel zien he!' Zei ik en zette de radio wat harder.

De Buurtpolitie ~ Koen en Tineke beste vrienden?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu