CHAPTER 5

491 57 4
                                    

"Eh, dah nak mula kelas ni, kenapa zrefssa belum sampai ni" Kata calvin kepada sepupu sepupunya yg menunggu stella d pagar sekolah bersama nya.

"Aku masuk dulu la, cikgu garang masuk kelas aq lepas ni" Kata andy.

"Ouhh okayy" balas Owen..

Mereka masih menunggu Stella namun tidak kunjung tiba.

"Dia dah masuk kelas lah tu" kata Luke.

"Erm iyeletu kot, jomlah masuk" balas Eric.

Mereka semua hanya mengangguk dan melangkah pergi menuju ke kelas.

******

Setibanya di kelas, mereka tidak melihat kelibat stella di kelas tersebut.

"Kenapa Zrefssa tak dtg sekolah hari ni?" Kata Owen dengan wajah kebingungan.

"Aku rasa tak sedap hati lah." Kata Luke.

"Aku pun, aq rasa ada sesuatu jadi kat Zrefssa" sambung Eric lagi.

"3 minit lagi kelas dah nak mula. Semua diam" kata ketua kelas mereka.

Tiba tiba Andy menerjah masuk ke kelas mereka kemudian pergi ke arah 4 sepupu nya itu. Semua murid terkejut dengan tindakan Andy.

"Zrefssa!! Dia......

"Zrefssa kenapa??" Tanya Calvin sebelum sempat Andy menghabiskan ayat nya.

"Kita balik dulu, aku tak boleh cakap kat sini." Jawab Andy dengan suara perlahan, wajah nya terlihat amat risau.

Mereka semua mengangguk kemudian dengan cepat meninggal kan kelas begitu sahaja.

"Eh korang nak pergi mana tu, kelas dah nak mula." Kata ketua kelas namun 5 jejaka itu hanya berlalu pergi.

"Eh, apahal dorang tu."
"Zrefssa sape?"
"Maksud diorang stella ke?"
"Kenapa diorang risau semacam tu"

Murid murid di kelas itu tertanya tanya apa yang terjadi dengan riak wajah kebingungan sambil melihat 5 jejaka tersebut berlalu pergi.

******

"Aku dapat kesan kuasa Zrefssa. Aku rasa kunci kuasa dia hampir terbuka sepenuhnya." Kata Andy setelah mereka memasuki kereta untuk menuju ke rumah stella.

"Apa maksud kau, lagi 13 hari sebelum dia genap 17 tahun. Kunci kuasa dia dapat buka hampir sepenuh nya paling awal pun 7 hari sebelum genap 17 tahun." Kata Calvin dengan nada bingung

" Aku tak tahu apa yang jadi, aq dapat rasa element api dia, kuat sangat, jauh lagi kuat dari kuasa kau Luke." Kata Andy.

"Biar betul kau ni? Kuasa api Luke paling kuat antara semua angel dan Fairy tupun makan masa 10 tahun untuk kuasa api Luke jadi yang terkuat tau. " Kata Eric.

" Betul tu, lagi satu bukan sepatut nya kuasa utama Zrefssa ais ke? Apesal api yang keluar. Tanya Owen.

"Aq rasa ada yang tak kena, kita mesti cepat pergi dekat dia." Jawab Luke dengan muka risau.

Mereka hanya saling berpandangan dengan riak wajah yang bercampur baur.

******

Tok..tok..tok...

"Takde orang ke ni, Zrefssa keluar ke?". Tanya Owen kepada sepupu sepupu nya.

The White AngleWhere stories live. Discover now