Kapitel 3
Saras perspektiv
-Vill någon ha pizza? Frågade Ogge och tog upp mobilen.
-Ja, sa alla i kört.
Ogge gick in i köket och pratade i telefon.-Vill någon spela fifa ropade Omar och sprang mot tv:en och Oscar efter på soffan satt jag och Felix kvar.
Jag kände hur hans hand rörde min och jag drog bort den derekt.
Jag kollade mot honom och mötte hans blick jag förståg inte vad det är för blick.-Pizzan kommer om 5 min sa Ogge som kom ut ifrån köket.
-JAG VAN JAG ÄR BÄST skrek/sprang Omar runt.
-Nu får jag välja vem jag vill spela med, jag väljer Sara sa Omar glatt.
-Kan du spela fifa? Frågade Ogge
-Ja, jag kan spela det svarade jag tillbaka.
-Så Oscar lärde dig? Frågade Omar
-Nej, det var en annan person svarade jag kort.
-Är det en kille eller en tjej? Frågade Omar jag blev varm i kroppen det var Felix som lärde mig.
-Det var en kille svarade jag lågt jag kännde hur Felixs blick brände i nacken.
-Din pojkvän eller? Frågade Omar.
Fan, han frågar för mycket.
Jag svarade inte på hans fråga jag kollade ner på mina fötter.-Kan ni bara spela? Frågade Ogge
Jag och Omar spelade det slutade med 2-3 jag van mot Omar.-Nu får du välja en person att spela med sa Ogge.
Alla har spelat föruton Felix.-Här! Sa jag och kastade kontrolen till Felix utan att möta hand blick.
Felix har alltid varit bättre än mig.
Han van med 2-1 han sprang runt.
Det Gjorde så att jag började skratta.Felixs perspektiv
Sara skrattade åt det jag gjorde.
Hon tror stt jag kommer och älska henne eller att säga förlåt det kan hon glöma.
Jag den tuffa, coola och kända Felix ska säga förlåt? Hon kan glöma och dröma.
-Jag och Sara ska hem nu Hejdå ropade Oscar ifrån hallen.
-Jag åker hem också sa jag och gick mot hallen.
Jag gick och tog på mig mina skor och gick ut mot min moped.
Saras perspektiv.
Jag gick hem och gick derekt mot mitt rum.
Jag byte om till pyjamas och tog min dagbok och började skriva.
Kära dagbok idag hände det jag aldrig trot att det skulle hända Felix som krosade mitt hjärta är min stor brors bästa vän och är i samma band.
Vi var hos Ogge och det vara roligt jag spelade fifa och van mot Omar 3-2 och sen spelade jag mot Felix och han van 2-1.Jag skrev och tårarna ran ner ifrån min kind. Jag la mig på sängen och somnade.
-----------------------------------------
Vad tycker ni? Rösta tack!!
Kapitel 21 på Ogges syster är ute nu så kolla på!!!Puss/Sara😘
YOU ARE READING
Värför jag? ~The Fooo~
FanfictionJag är Sara Enestad som är 16 år. Jag blev lurad i säng av en kille som heter Felix. En dag när jag skulle träffa min Brors kompisar som är med i hans pojkband The Fooo märker jag att...