~kapitel 9 Luckas~

102 1 1
                                    

Kapitel 9

Felixs perspektiv

Jag gick ner till killarna som sakert väntar på mig.
Jag gick fram till soffan där dom satt det var bara en ledig plats vid Sara så jag satte mig där.

Visst, var jag så taskig mot henne och lurade henne i säng men hon är mycket bättre ut än vad hon var för utt.
Hon luktade jätte gott.

-"Fnyser" på min systers hår? Frågade Oscar mig.
Vänta va jag märkte inte ens att jag gjorde det.
Jag toh bak huvudet och killarna började skratta föruttom Sara.
Blötsligt kom en kille fram för oss.
Han kollade mot Sara med en stor leende.

-Vill du dansa? Frågade han och pussade hennes hand och jag himmlade med ögonen.
Jag förväntar mig att hon skulle säga nej.
Men hon tackade ja.

Dom började dansa om avensjuka spreds i mig.

-Kolla du förlorade henne sa Omar och log som en fån.
Jag kollade på honom med en arg blick.

Saras perspektiv

Jag dansade med killen, jag tackade ja för att jag ville slippa sitta nära Felix. Jag hattar honom varje dag mer och mer.
Allt är hans fel att jag är så här.
Allt är hans fel att jag mår skit varje dag har han inga känslor? Tankarna gör så att jag nästan började få tårar men jag höl dom inne, inne i mitt krossade hjärta.

-Vad heter du då? Frågade han och log. Hans leende är fin men han är full men litte snygg.

-Sara heter jag, vad heter du? Frågade jag honom med en stort leende.

-Jag heter Luckas sa han och böjde sig fram för att kyssa mig.
Vad ska jag göra nu? Han pusAde mig på munnen snabbt.

-Du är så fin skullr du vil.... Mer hann han inte säga när jag avbröt honom.

-Vi träffade jo idag och du kan hitta en snyggare tjej sa jag och försökte le stort.

Låtten slutade och vi skildes åt olika håll.
Jag satte mig på min platts ellan Felix och Omar.

-Hur hann du haffa killen så snabbt frågade han och jag skrattade.

-Jag trollade hobom sa jag ironiskt.
Alla började skratta förutt om Felix.

-Skojar han pussade mig bara och frågade om jag ville vara hans tjej och jag tackade nej sa jag och kollade på Omar.

-Var för då? Frågade han och kollade frågande på mig.

-1 vi träffade nyss 2 jag tror inte på kärlek det vet ni sa jag och kollade på alla.

-Kärlek är supper sa Ogge och kollade på mig.

-Jag trode så men nu är det så här för jag tror "om man vill leva ett lyckligt liv då ska vara kärleken ifrån ett håll" sa jag och dom kollade på mig och sa:.

-Vilket håll då? Frågade Oscar jag trodde att han stör sig på mig för att jag är hans syster som "omgåss" med honom.

-Andra sidan för att om personer älskar dig mycket och kommer aldrig svika dig men tyvärr finns folk som gör så sa jag och tårarna brände bakom mina ögon locket.

-Så du tänker så sa Omar och jag nickade.

-Jag är jätte trött jag åker hem hejdå sa Felix och gick.
Omar roppade efter honom men han svarade inte så vi alla åkte hem.
----------------------------------------------
Extra lång kapitel vad tycker ni? Har Felix skulldkännslor nu eller? Rösta och kommentera tack.

Puss/Sara😘

Värför jag? ~The Fooo~Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang