Poglavlje 16

115 5 0
                                    

Šestorica telohranitelja je sedelo na razmeštenom krevetu dok se Manuel kretao po kancelariji histerično. Malo malo, pa stane, napravi neku grimasu kao da razmišlja, a onda opet nastavi šetanje. U trenutku se zaustavi i okrete prema njima dok su ga oni posmatrali s iščekivanjem. U zbrci i histeriji, Manuel napokon progovori.

- Trebaće vam kostimi.

- Izvinite?

- Nemamo vremena za izvinjavanje, trebaju vam kostimi.

- A gde planirate da ih kupite u gluvo doba noći sa sazvanom crnom uzbunom?

- Zbog ovog pitanja bi sada dobio metak u čelo ali trenutno ste mi potrebni što više.

- Jel možete samo da nam objasnite šta trebamo da radimo?

- Da glumite.

Sva šestorica se pogledaše i dalje ne razumejući Manuela.

- Da glumimo? - tišinu prekide jedan od njih

- Tačno tako. Ako ste me slušali a očigledno da niste, izvodimo operaciju "Opera".

- I šta ta operacija tačno predstavlja?

- Vaše je da radite šta vam kažem, što manje znate, bolje za vas.

Manuel otvori ormar pored kreveta, pobaca stvari iz njega, a zatim je puškom probio zadnji deo ormara za koji se sada jasno videlo da je imao tajnu pregradu. U njoj se nalazio sef, i uredno naslagani kostimi. Ukucavši šifru, otvorio je sef i iz njega izvadio par, jasno se videlo, scenarija a zajedno sa njima je izvadio i vidno mapu nepoznate teritorije. Uhvativši kostime, Manuel ih baci njima na krevet.

- Obucite to.

Bez reči, za minut je svako od njih bio obučen u srednjovekovnu odeću, pa je tako jedan imao ulogu kralja, jedan dvorske lude, jedan vojnika, dva roba, i jedan je bio odeven u tada običnog seljaka.

- Ovo je smešno.

Izustivši ovo, lice jednog od osoba u prostoriji sada je prosipalo krv po luksuznom belom tepihu.

- Kada ste se prijavljivali za ovaj posao, koliko se ja sećam, testirala se vaša psiha i vaše glumačke sposobnosti. S tim uputama i svesni toga ste vi odlučili da se prijavite za posao, dobili ste ga i sada trebate da pokažete ono što ste pokazali na testu. Ni u mom ni u vašem interesu nije da seremo i da odgovaramo na svaku reč koju vam ja kažem. Sedite mirno i pratite moja uputstva.

Bez dalje pometnje, nasta kratka tišina, a Manuel zatim progovori.

- Dakle, operacija "Opera" je operacija koju sam ja sa bitnim ljudima iz Oligarhije sastavio kao poslednju opciju kada se dešava nešto što bi moglo zauvek da nas sruši. Ne samo mene, sve vas.

- Od čega se sastoji?

Manuel prostre na sto mapu koju je sve vreme držao u rukama.

- Šta je ovo?

- Mapa kanalizacionih puteva u gradu sa izlazima.

- Idemo kroz kanalizaciju?

- Kada je klub bio u izgradnji, napravio sam ovu mapu kako bi mogli lakše da planiramo bekstvo u slučaju terorističkih napada ili bilo kakvih napada od strane drugih mafija. Ovo je naš izlaz večeras.

- Ali gazda, da bi ušli dole morate da izađete napolje, ako sam dobro slušao Vaše izlaganje događaja, Vaša sestra vam je zadala stroga pravila.

Manuel bez reči otvori jednu od fioka, izvadi malj i poče da lomi pod ispod sebe. To je potrajalo par minuta sve dok se jasno nisu videla vrata napravljena ispod poda. Izvadivši ključ iz sakoa, Manuel ih otključa i najzad otvori.

- Napravili ste tunel do kanalizacije?

- Mere predostrožnosti, nikad se ne zna.

- Ali šta će nam kostimi ako idemo ispod kanalizacije?

- Sećate se Opere? Iz kanalizacije izlazimo u ovom delu grada.

Manuel prstom na mapi pokaza lokaciju.

- Tačno 286 metara odavde se nalazi gradsko pozorište.

- Kako mislite da uđemo u njega, mislim, daleko smo zašli u noć?

- Kada se bavite dugo ovim poslom saznajete mnoge stvari koje se kriju iza vlasti. Gradonačelnik svakog četvrtka, što se nama posrećilo sada, zažmuri sa par miliona dolara u džepu jednom kultu koji tamo tog dana u periodu od ponoći pa do 3 sata posle ponoći izvodi razne obrede. Naš je posao da se infiltriramo u njihove redove.

- Sa kostimima?

- Verujte mi, pre nego što se mi uputimo tamo, oni će već biti proterani.

Manuel se nasmeja, izvadi telefon i okrenu broj.

- Počnite.

Prekidom poziva on se opet okrenu svojim telohraniteljima.

- Šta čekate. Na noge i uskačite.

Ulaskom poslednjeg od njegovih telohranitelja u tunel, Manuel zatvori vrata i polako bez reči, svi se uputiše da izvedu najveću operaciju do sada...

OligarhijaWhere stories live. Discover now