نعم احببت حياتي( البارت 33)

5.6K 126 11
                                    

البارت 33 ( نعم احببت حياتي )
بقلم / جهاد عبد الرحمن ❤🍓
_________________

لا تلهيك الروايه عن الصلاه وعن ذكر الله ❤🍓
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
*تذكير* صيام غدا السبت أول *أيام البيض*

🟡 لشهر ربيع الآخر 🟡

🔳 السبت :  *13 هـ  /   28 م*
🔳 الأحد   :  *14 هـ   /  29 م*
🔳 الاثنين :  *15 هـ    /  30 م*

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
*﴿ومن يقنط من رحمة ربه إلا الضالون﴾*

تأمل “إلا الضالون” مخطئون حتمًا أولئك الذين يشعرون أن أحوالهم الصعبة لن تتغير، ورحمة الله وسعت كل شيء".

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

أدم كان متعصب وخايف في نفس الوقت خايف يكون حد ازي حياه وده لو حصل مش عارف هيكون سعتها عامل ازاي وهيتصرف ازاي...

ادم : طيب انا همشي واي جديد بلغني علطول ...

أسر وأدم طلعو من قسم الشرطه

أسر : أدم انا شاكك في دارين
أدم: انا من الاول وانا شاكك فيها لاكن بالمنطق كده دارين هتعرف تعمل كل ده لوحدها ازاي لا لازم لو هيا يكون حد بيسعدها او يمكن متكونش هيا اساسا...

أسر: تفتكر حد من منفسنا في الشغل...
أدم : والله انا هتجنن مش عارف ولا فاهم مين ليه مصلحه في كده دارين لازم ارقبها لأني شاكك فيها..
أسر: عندك حق ....
أدم بتوعد : لما اعرف مين عمل كده مش هرحمه....
أسر: بس نعرف مين هوا ونلاقي حياه...

أدم وأسر كل واحد روح بيته ...

أسر دخل بيته وراح اوضته بعد مااطمن علي جدته ورن علي تقي وحكي ليها الي حصل...
تقي بصدمه: وأدم صدق
أسر: لا طبعا هوا بيحب حياه وواثق فيها انا عارف أدم قلقان من ايه....
تقي : ايه
أسر: يعني لو حد ازي حياه أدم مش هيسامح نفسه هوا خايف عليها وخايف حد يئذيهيا هوا كل الي يهمه يشوفها ويخدها في حضنه يطمن عليها يبنتي أدم بيحب حياه بجد ....
تقي : انشاء الله ترجع لينا بالسلامه..
أسر: لاكن هموت واعرف مين ليه مصلحه ان أدم يبعد عن حياه وعايزه يسبها ده كان باعت رساله بتقول مراتك متخطفتش ده كله فيلم منها وهيا بتخونك ومش بتحبك طلقها....
تقي : ربنا يخده الي عمل كده يارب
أسر: انا شاكك في دارين هيا الي نفسها تبعد أدم عن حياه ....
تقي بتلعسم وتوتر : هوا في حد تاني بردو مش عايز أدم وحياه يبقو مع بعض ...
أسر بانتباه : طب مين هوا
تقي بتردد: لا خلاص يمكن انا غلطانه
أسر: لا قولي اي حاجه ممكن تفدنا
تقي بتردد : انا مش عايزه اظلم حد بوص انا هقفل دلوققتي سلام ...
أسر بتعجب: سلام ..

عند حياه كانت مش عارفه تتحرك من الألم مش حاسه بنفسها كانت بنفس الثوب العاري بتبكي بانتحاب مش عايزه اي حاجه غير أن أدم يلقيها ويخدها....
في حضنه ويحسسها بامانه الي افتقدته وحاسه انها مش هتشوفه تاني خالص مش راضيه تاكل ولا تشرب بقت ضعيفه وشاحبه وملامحها تعبانه ومرهقه....
حياه بتعب : ا ....د..م  ي... رب...سا . عد.ني واحم..يني... من .ا..  ك..ل..ب..

نعم احببت حياتي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن