حلقه خاصه من روايه ( نعم احببت حياتي )
بقلم/ جهاد عبد الرحمن ❤🍓
________________________كان داخل الاوضه وهوا ماسك في ايده علبه شكولاته وبيدور بعيونه عليها لحد مشفها ابتسم...
ادم : حببتي قاعده زعلانه كده لي ..
حياه بنظره طفوليه حزينه : أدم انتا ممكن تحب واحده تانيه غيري وتجوزها
أدم بضحك : لي لا 😂😁
حياه: والله كنت قتلتكو انتو الاتنين
أدم: يلهوي انتي بيعاني خالص 🙄
حياه: انتا عايز تجوز عليا واسكتلك؟!😏
ادم : منتي كل متشوفي وش الي جبوني بتنكدي عليا يبقا تستاهلي اتجوز عليكي ولا لا ؟
حياه : يعني انا نكديه؟ قول اني نكديه ده الي كان ناقص .
ادم بضيق : انا من ساعت معرفت انك حامل وانا شايل الهم عشان ام هرموناتك الي بتطلع عليا دي ..
حياه وفتحت عيونها : يعني كمان مش عايز البيبي الي هيجي خلاص ياادم انتا مبقتش تحبني زي الاول ..
ادم بعصبيه: انا هروح اخد شور وانتي بطلي نكد شويه عشان هجوز عليكي فعلا 🙄
حياه : طب طلقني ياادم وروح اجوز وانا سيبالك المكان اشبع بيه ...
ادم وشدهابضيق : هوا انا مش حظرتك وقولتلك ميت مره متقوليليش طلقني دي تاني ..
حياه بخوف : اه بس ..
ادم وبيقرب منها اكتر : بس اي ..
حياه بتبعده : معلش يحبيبي نسيت ..
ادم بضحكه : دلوقتي بقيت حبيبك..
حياه بفرحه : اي ده انتا جيبلي شكولاته..
ادم : ايوه
حياه اخدت العلبه وقعدت تاكل منها بشراه وادم اخد العلبه منها
ادم : مش كفايه اكل شكولاته وتسبيني انا اكل بقا ..
حياه بضحكه : طيب كل
ادم بخبث وقرب طبع قبله : الله طعمها حلو اوي ...
حياه بتزقه بضحكه : ابعد عني يقليل الأدب ..
ادم بضحك : تؤتؤ
مازن دخل الاوضه وطلع علي أدم وزقه بعيد عن حياه ..
مازن : بابا انتا جيت امتا ...
ادم بحنق : انتا ياد انتا لازم كل يوم تنكد عليا صح ..
حياه بضحكه : حبيب ماما صحي امتا من النوم ..
مازن: لسه صاحي ..
حياه : ماشي يحبيبي . أدم قوم خد شور علي مالغدا يجهز.
ادم : اوكي
حياه نزلت هيا ومازن الي عنده 4 سنين دخلو المطبخ والاكل جهز واتحط علي السفره وادم نزل واتغدو كلهم وادم طلع الجنينه وحياه طلعت وراه ...
حياه : دومي
ادم : قلبو
حياه باابتسامه: كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع
ادم وهوا عارف هيا عايزه اي : امممم اتفضلي.
حياه : بالنسبه للشغل وانا مخلصه جامعه داخله علي سنتين وحضرتك مش راضي تسبني اشتغل .
ادم : اعتقد انتي عارفه راي في الموضوع ده .
حياه بضيق : يعني انا بتعلم كل ده عشان اقعد في البيت ياادم وبعدين انا طول عمري بشتغل حتي من قبل مجوزك..
ادم : وانا قولتلك اني مش عايزك تشتغلي وانتي هتشتغلي لي انتي ناقصك حاجه انا مقصر معاكي في حاجه ؟
حياه : لا طبعا ربنا يخليك ليا بس انا عايزه اشتغل لأني دي مهنتي الي بحبها وبصراحه بزهق جدا من القعده في القصر وعايزه ارجع شغلي بقا .
ادم: ومازن هتعملي فيه اي وغير كده انتي حامل لسه مكملتيش شهرين يعني محتاجه راحه .
حياه : مازن في وقت منوبتي هسيبه مع داده وهوا اصلا هادي وبالنسبه لحملي فنا هاخد بالي من نفسي متخفش .
ادم : ولي البهدله من اصلو انتي طبيعه شغلك مش عجباني عشان بتباتو في ايام بره وانا مش هكون مطمن ابدا وغير الرجاله الي في المستشفي .
حياه بضيق وقربت من أدم واتعلقت في رقبته : يعني هما هيكلوني ياادم وافق بقا متبقاش رخم ..
ادم وحاوط خصرها : يستي انا رخم .
حياه بزعل زقته : طيب ياادم .
أنت تقرأ
نعم احببت حياتي
Romansaهي جميله ورقيقه تريد العيش بسلام بعيدا عن طغيان من يريد أن ينتهكها وهوا قاسي ومغرور كاره للحياه ولاكن تاتي هي لتجعله يعشق الحياه لوجودها بها. فهي اصبحت حياته ( نعم احببت حياتي )