december 8.

143 19 2
                                    

Ajánlva Badoly77  kisasszony részére

Ajánlva Badoly77  kisasszony részére

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

MÉZESKALÁCS 

Ami kellhet a tésztához: 

- 1 kg finomliszt (a Nagyi Titka az a nagyi titka😁)

- 30 dkg porcukor

-  3 teáskanál szódabikarbóna 

- 14 g mézeskalácsfűszerkeverék (ez nagyjából 1 tasaknak felel meg, de szerintem mehet bele egy kicsit több fahéj) 

- 30 dkg margarin (ezt érdemes apró kockákra vágni) 

- 250 ml folyékony méz 

- 3 db tojás 

Ami kellhet a díszítéshez: 

- 2 tojás fehérje 

- 30 dkg porcukor

A tészta elkészítése: 

1. A száraz hozzávalókat (liszt, cukor, szódabikarbóna, fűszerkeverék) egy szimpi, nagy tálban jól keverd össze. Ha már sehol sincsenek foltok, hanem az egész porkupac teljesen egyszínű, és csomómentes, üsd bele a tojást, majd teheted bele a mézet és a picit megolvasztott margarin. Addig gyúrjuk, míg egynemű, illatos, rugalmas tésztát nem kapunk. 

Tipp: egyik kezeddel fog a tálat, csak a másik kezeddel dolgozd a tésztát, különben sütiszörny leszel. 

❗Megjegyzés: a méz miatt nagyon ragadós a tészta és nehezen fog összeállni, de semmiképp se higítsd fel a tésztát tejjel, vízzel, vagy olajjal!❗ 

Tipp: ha már nagyjából összeállt a tészta, szedd ki egy lisztezett felületre és ott kínozd tovább, mert ott egyszerűbb. 

2. Mikor összeállt a tészta, paskold meg, hogy érezze a szeretetet. Ha eddig nem tetted meg, akkor szedd ki egy lisztezett felületre és ott is gyurmázd meg jó alaposan. Oszd három, nagyjából egyenlő részre. Lisztezd be újra a felületet, ha már nincs rajta liszt, majd lisztezd be a sodrófát is és azzal nyújtsd ki a tészta egyik harmadát, nagyjából fél centi vastagra. A másik két felét tedd arrébb, hogy ne türelmetlenkedjenek. 

Tipp: a sodrófát a két végénél fogd, mert így egyszerűbb egyenletes erőt kifejteni rá és így könnyebb egyenletesen nyújtani. 

3. Bélelj ki két tepsit sütőpapírral és melegítsd elő a sütőt 180 fokra, alul-felül sütésesre. 

4. Kezdd el kiszaggatni a mézeskalácsokat tetszőleges formákkal, ami pedig kész, tedd a tepsibe. Ne legyenek túl szorosak, mert sülés közben megdagadnak és kezetfognak... 

Tipp: a hivatalos sülési idő 10 perc, de az első kör sütés mindig kicsit hosszabb, az utolsó talán rövidebb is lesz. Villával óvatosan bökd meg a sütit a sütőben, és ha nem ragad rá a tészta, akkor kiveheted a sütőből. 

A máz elkészítése:

1. Először is, szerezz egy robotgéped, vagy szorítsd össze a fogad, mert ez kézihabverővel nagyon meredek menet. Ha karácsony előtt szeretnél égetni néhány extra kalóriát, hogy aztán kedvedre ehess sütit, akkor mégse szerezz robotgépet, maradj a kézi habverőnél. 

2. Egy szintén szimpi tálba tedd bele a két tojás fehérjét. Sárgája ne kerüljön bele, mert akkor sem robotgép, de még a jóisten sem veri habbá a masszádat. 

Tipp: a tojást úgy válaszd ketté, hogy finoman, de határozottan a konyhapult oldalának ütögeted a hétját, hogy középen repedjen meg. Egy tál fölött félbe szeded a tojás héját és egyikből a másikba öntve a sárgáját, hagyd lecsorogni a fehérjét. Ha mégis megy bele sárgája, egy kiskanállal pecázd ki. 

3. Verd fel félig a fehérjét, majd apránként, evőkanalanként add hozzá a porcukrot. Légy türelmes és ne nyalakodj! 

4. Hagyd kihűlni a mézikéket, tedd nyomózsákba a mázat és díszíts!

Tipp: ha nincs otthon nyomózsák, használj erős nejlont, vagy két uzsonnás zacskót és óvatosan vágd ki az egyik sarkát, ha már benne van a massza. 

Tipp: egyszerre ne tegyél a zacskóba sok masszát, mert megvadul és szétmázolja a konyhát!

4+1. EDD MEG

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

PILLECUKROS KAKAÓ

Ami kellhet hozzá: 

- 1 liter tej (lehetőleg ne 1,5%ös legyen, hanem zsírosabb) 

- 6 teáskanál cukrozatlan, holland kakaó 

- 8 teáskanál cukor

- pillecukor (unikornisos!) 

Elkészítés: 

1. A cukrot daráld le, vagy használj porcukrot! Alaposan keverd össze egy tálban a kakaó porral. 

Tipp: használj vaníliás cukrot is. Az sosem árt. 

2. Lassú tűzön (tehát ne nyomd tökig a gázt, éppen csak 4-5ig) forrald fel a tejet. 

3. Mint a tejbegríznél, folyamatos kevergélés mellett add hozzá a forró tejhez a kakaót és kevergesd tovább. Ha szeretnéd, adj hozzá néhány kocka csokit. 

4. Öntsd poharakba és szórd a tetejére a pillecukrot, csokireszeléket, amit szeretnél. 

Tipp: a fenti dolgok fogyasztása közben ajánlott Riordan könyvet olvasni! ❗

Adventi kalendáriumOnde histórias criam vida. Descubra agora