Bölüm 5 - Annie

19 4 12
                                    

Beatrice Glaker 

Yatakhanenin olduğu dördüncü kattan, ikinci kattaki sıhhiyeye çıkmanın bu kadar zaman alacağını düşünmemişti. Sanki asansör olduğu yerde duruyordu ve zaman hızla akıyordu. Üçüncü katta kapı açıldı, içeriye iki tane kız girdi ve asansör tekrar hareket etmeye başladı. Kızlar kendi aralarında sessizce konuşurken, Beatrice yakalanmış gibi hissediyordu. Sanki Annie'nin sığınağa ait olmadığını herkes öğrenmişti. Candace ve Sierra da, kendisi de sona yaklaşmıştı sanki. 

Asansörün kapısı sıhhiye katına açılınca hızlı adımlarla sağa döndü. Uzun koridorun bir tarafında yedi kapı vardı. Kapılar daire şeklindeydi. Kırılmaz, basınca dayanıklı cam kapıların çerçevesi metaldendi. Üçüncü kapının önünde durup içeride kimin olduğuna baktı. Tahmin ettiği gibi içeride sadece Kats vardı. Elindeki pastör pipetiyle, deney tüpüne şeffaf sıvıyı dolduruyordu. Koruyucu gözlükleri, eldivenleri, beyaz önlüğü olmadan onu görmek şaşırtıcı olurdu. Kats, annesinin stajyerlerinden biriydi, Beatrice ile aralarında beş altı yaş kadar vardı. Sürekli laboratuvarda çalışırdı, annesinin bundan yer yer şikayet ettiğini hatırlayabiliyordu. Cam kapının ortasındaki metal yuvarlakta zil tuşu vardı. Beatrice ona bastırınca, tüm dikkatini elindeki tüpe vermiş olan kız kapıya döndü. Beatrice'i görünce pastör pipeti ve tüpü masaya bırakıp kapıya ilerledi. 

Kapının diğer tarafına gelince, bir elindeki eldiveni çıkardı. Zil tuşuyla aynı yerde olan ses butonuna basıp, ''Bakıyorum da birileri eğitim için heyecanlı.'' dedi gülerek. Beatrice de kendi tarafındaki tuşa basarak, ''Sığınakta da olsan, sağlık alanından ayrılamıyorsun işte.'' dedi. 

Ardından Kats'e konuşma fırsatı tanımadan, ''İçeriye gelebilir miyim?'' dedi. Kats dudaklarını birbirine bastırıp başını iki yana salladı. Beatrice, ''Niye?'' dedi. Kats, ''Bir deney yürütüyoruz şuan. Ortamın değerleri sabit kalmalı, kapıyı açamam.'' 

Beatrice, masada duran malzemelere baktı. Görünür de sadece renksiz sıvılar vardı. Tekrar tuşa basıp, ''Bana bir konuda yardım lazım ama.'' dedi. Kats kaşlarını çattı, ''Ne konuda?'' Beatrice koridoru kontrol ettikten sonra, tuşa doğru eğilerek, ''Birkaç ilaca ihtiyacım var, arkadaşlarımdan birisi için.'' dedi. Kats kısa bir süre duraklayınca, ''Bence virüsle ilgisi yok. Eminim.'' diye ekledi. 

Kats, ''Virüsle alakası olsa içeri giremezdi zaten. Kontrol edilmiş olması lazım.'' dedi. Elini tuştan çekti ve tekrar eldivenini giydi. Beatrice'in görüş alanından çıktı bir süre. Bu süre içinde Beatrice koridoru kolaçan etmekten kendini alıkoyamıyordu. Olası her senaryo için sözlerini hazırlıyordu. Kats geri geldiğinde elinde bir poşet vardı. İlaç kutularını tek tek çıkararak kıza gösterdi. Beatrice, ''Tamam, sadece ağrı kesici ve ateş düşürücü lazım.'' dediğinde Kats sadece onları poşete koydu. ''Aktarma tünelini nasıl kullanacağını biliyor musun?'' Kats bir yandan duvara yaklaşıyordu. Duvarın içinde kare, iki el genişliğinde geçit vardı ve iki taraftan kapılıydı. ''Önce ben buraya poşeti koyuyorum.'' dedi poşeti koyarken. Geçit bir anda buharla kaplandı. ''Paket dezenfekte ediliyor... Şimdi alabilirsin... Eğer dezenfekte olmadan veya işlem bitmeden tarafındaki kapıyı açarsan, görevli ekip gelene kadar paket tünelde kilitli kalır.'' 

Beatrice poşeti alıp içine baktıktan sonra Kats'e, ''Anladım. Teşekkür ederim.'' dedi. Kats masasına geri dönerken o da asansöre gitti. 

Asansör doluydu yine, bu hiç hoşuna gitmedi. Tekrar hiçbir şeyin saklı kalmadığı hissi sarmıştı içini. Asansördeki gençlerin elinde aynı kağıtlardan vardı. Yanındakinin elindekine göz attı. Sayfanın başında Ders Çizelgesi yazıyordu altında da sırasıyla Ağır/Temel Savunma Eğitimi, İleri/Temel Sağlık Eğitimi, Yeryüzü Becerileri Eğitimi, İleri/Temel Mühendislik Eğitimi ve Besin Değerlendirme Eğitimi kategorileri vardı. Sığınaktaki yirmi yaşının altındaki her gencin eğitimlere dahil edileceğini biliyordu. Yeni yeryüzü eskisinden çok farklı olacağı için hazırlık yapılacaktı. Asansörden çıktığında direkt Annie'yi bıraktığı yere gitti. Banyo tarafından sesler geldiği için hızlandı. 

REİNGROUNDHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin