Bir vakit Odin, Loki ve Hoenir uzun bir yolculuğa çıkar. Yolculuk esnasında bir yerde mola verir ve yemeklerini pişirirler. Fakat bir sorun vardır: uzun bir süreden beri ateşin üzerinde duran yemekleri biraz bile pişmemiştir. Bunun nedenini düşündükleri bir vakit Odin'in gözüne ağaçta duran bir kartal takılır. Odin ile göz göze gelen kartal dile gelir ve etin pişmemesinin nedeninin kendisi olduğunu söyler. Pişmesi için yemekten kendisine de bir pay ayırmalarını söyler. Odin ve Hoenir bu duruma anlayışla karşılık verir ve yemeği pişirmelerine yardımcı olmak için kartalı yanlarına çağırır. En nihayetinde yemekler pişer. O an Loki yemeğin güzel olmadığını, bunun sebebinin de kartalın ta kendisi olduğunu söyler. Yanındaki sopayı aldığı gibi kartala vurur. Sopa kartalın sırtına saplanır ve kartalın telaşla oradan uzaklaşmasını sağlar; tek başına değil ama: sopanın başını bırakmayan Loki de onunla beraber havalanır. Havada iken korkudan tir tir titreyen Loki kartala kendisini derhal yere bırakmasını söyler. Kartal oralı bile olmaz. Bunun üzerine, bıraktığı takdirde istediği bir dileğini yerine getireceğini de ekler. Kartal ise hemen isteğini Loki'ye belirtir: kartal, Idunn'un kendine verilmesini ister. Loki anlaşmayı hemen kabul eder. Böylelikle kartal onu güvenli bir yere bırakır. İlginçtir, Loki verdiği sözden caymaz. Idunn'un aklına girer ve onu kartalın olduğu yere götürür. Tam o anda ağaçların içinde duran kartal gerçek kimliğini belli ederek Idunn'un üzerine saldırır ve onu kaçırır. Kartal aslında Thiazi adında bir devden başkası değilmiş.
Tüm tanrılar dehşete düşer ve her yerde Idunn'u ararlar. Dehşete düşmelerinin sebebi ise Idunn'un elmalarından mahrum kalmalarıydı. İskandinav tanrıları ölümsüz değildir; yalnızca Idunn'a emanet ettikleri elmalardan yiyerek Ragnarok'e kadar yaşayabilirlerdi. Bundan dolayı tüm tanrılar Idunn'u aramaya koyulurlar. O sıra tanrılardan birisi-bazı kaynaklar Heimdall olduğunu söyler- Idunn'un en son Loki'nin yanında olduğunu söyler. Bu tanrılar için bir sürpriz değildi; Loki'ye bulduklarında hemen Idunn'u geri getirmesini, aksi takdirde sonunun ölüm olacağını belirtirler. Loki tanrıların ciddiyetini anlar ve hemen Idunn'u kurtarmak için çıkar. Kendisi de bir kartala dönüşür ve devin konağına uçar. şansı gene yaver gider Loki'nin: tam geldiği sırada devin balık avına çıktığını görür. Evde tek başına kalan Idunn'u bir fındığa dönüştürür ve pençelerinin arasına alarak var gücüyle Asgard'a doğru yola çıkar. O sırada Thiazi başını yukarı kaldırır ve Loki'nin Idunn'u kaçırdığını görür. derhal peşlerine düşer. Asgard'a vardıkları sırada Æsir, Thiazi'nin de arkadan kartal biçiminde Loki'yi peşlediğini görür. Bunun üzerine Loki'nin gireceği sarayın önüne odunlar yığarak Loki'nin girmesini beklerler. Loki girer girmez ateşi yakarlar. Çok hızlı bir biçimde uçan Thiazi kendini durduramaz ve ateşin içine dalar. Ve tabii ki ölür.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İskandinav/Cermen Mitolojisi
Non-Fictionİskandinav mitolojisine ait hikayelerin, tanrıça ve tanrıların kimliklerinin çeşitli kaynaklardan toplanarak derlenmesidir. Tamamen alıntıdır. Yazarın kalemine ait değildir.