7. Bli lite mer som din bror

29 1 0
                                    

*

Merton gick oroligt fram och tillbaka i sitt stora rum fullt med växter i alla olika slags nyanser av grönt. Den svävande klockan tickade snabbt som ett tåg och tiden kändes rinna fortare än förut. Vad hade han gjort denna gången? tänkte Merton. Tider då hans pappas ilska steg visste han att det skulle bli allvarliga konsekvenser. Merton hade alltid varit bråkmakaren av syskonen. Wedrick däremot hade varit den perfekta sonen. Prefect, topp betyg i alla ämnen, charmig, social. Han hade varit lagkapten I Slytherins Quidditch Team och såklart fick han ett jobb hos Ministry of Magic. Likaså hans pappa var han traditionell och hade alltid varit extra stolt över sin status som Pureblood. Pappan, Tauren Forest och Wedrick brukade oftast diskutera vilken skam det var att Hogwarts lät Mugggleborns undervisas tillsammans med de.

Mertons hjärta sjönk ihop då hans pappa steg in genom den stora öppningen. Hans svarta, slitna hår var uppsatt i en knut på huvudet och de hjärtlösa bruna ögonen visade tecken på frustration. När Merton mötte hans ögon, slappnade han av lite mer istället.

- Merton, jag har mycket goda nyheter. Jag har pratat med er rektor, Nigelius Black. God man är han. Mycket stadig, började Tauren sakta.

Merton, som redan var trött på deras tjat om hur bra deras rektor är, tittade ut genom det stora fönstret med svarta ramar. Han visste vad detta skulle leda till. Möjligheter för hans makthungriga pappa att växa. Förmodligen kommer han att ta fram uttrycket "Bli lite mer som din bror".

- Jag har ordnat så att du kan få träffa hans vackra, intelligenta dotter nästa vecka. Pureblood såklart, mycket starka åsikter, fortsatte Pappan. Merton suckade, kunde inte säga emot även om han vägrade gifta sig så ung. Varför ens? Tillslut nickade han och pappan visade inte ens tecken på nöjdhet eftersom han raskade iväg lika fort som han hade kommit in. Direkt efter steg Wedrick in.

- Se till att göra det rätt brorsan. Du vill inte förstöra en sådan viktig möjlighet för oss, pappa kommer inte att bli stolt då, sa han manipulativt.

- Den viktiga frågan är, varför är du fortfarande singel brorsan? Inte kunnat få till det med nån ännu vid 25 års åldern? sa Merton sarkastiskt. Wedricks ansikte hettade till med skam och ilska. Han grep tag i Mertons krage hårt och tryckte honom mot väggen.

- Du..din jäkla..besvikelse...ska...inte berätta..för mig vad jag ska.. göra, sa Wedrick sakta men hårt. Han tog tag i Mertons hals och höll på att kväva honom då ansiktet fylldes med en violett färg men precis då dök deras mamma, Merdiana fram. Hon grep tag i Wedrick och puttade aggressivt bort honom.

- Rör ALDRIG min son på det viset igen Wedrick! Hör du mig! sa hon rasande.

Wedrick backade irriterat bak och försvann sedan ner för trapporna i hallen. Mamman lade händerna om Mertons kinder och kramade om honom. Tårar rann nedanför hennes kinder och Merton besvarade kramen hårt.

- Mamma oroa dig inte, det är över snart. En månad kvar, sa Merton lugnt.

- Du ska inte gifta dig med henne, gör det för kärlekens skull, men inte som mig. Folk kan förändras älskling. Din far var inte sådan under sina tonår. Han var extremt ensam och de mörka sidan lockade dit honom, sa Merdiana sorgset.

*

 Olikheter repellerar ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora