Hoofdstuk 3

27 2 0
                                    

Toen ik thuis kwam plofte ik op de bank met mijn nieuwe bloemen encyclopedie, hij rook naar vers papier, best lekker op zich. Mijn vader kwam nu ook op de bank zitten, hij starte Netflix op en begon ‘Breaking Bad’ te casten. “Pap, kijk eens wat ik heb gekocht!” zei ik terwijl ik de encyclopedie omhoog hield. ‘Ziet er mooi uit zeg!’ zei mijn vader. “Staat jou naam er ook tussen?” vroeg hij. “Ja mijn naam staat er ook bij en ook die van Jasmijn” antwoord ik. Papa draaide zijn hoofd weer richting de tv. Met papa kan ik nooit echt een lang gesprek voeren helaas, op een of andere manier houd hij het gesprek niet op gang.  

Ik ging maar naar mijn kamer want ik kon niet echt lezen met ‘Breaking Bad’ aan, automatisch kijk ik toch mee ook al heb ik het allemaal al gezien. Ik ging op mijn bed zitten en opende de encyclopedie, ik ging naar mijn eigen naam en het leek alsof ik de bloem kon ruiken, de geur van het nieuwe papier leek geheel verdwenen. Misschien hoort het wel, het kan parfum zijn, maar toch is het vreemd want in de winkel merkte ik er niets van.  

Ik zwom in het water, het was overal, er was geen bodem en het leek aan de bovenkant ook niet op te houden. Ik probeerde omhoog te zwemmen maar ik kwam niet boven water. Mijn benen waren verwikkeld in planten en ik zat vast. Ik zou dood gaan, zo lang zou ik mijn adem toch niet in kunnen houden? Ik had bijna geen adem meer en raakte in paniek en daarna buiten bewust zijn.

Ik schrok wakker uit mijn nachtmerrie, het was ongeveer 2 uur ’s nachts. Ik had het avondmaaltijd gemist, wat erg.. waarom hebben mijn ouders mij niet wakker gemaakt, ugh.. ik weet niet waarom ik in slaap gevallen ben, ik was niet eens zo moe en ik zat gewoon op bed. De bloemen encyclopedie lag netjes gesloten naast mijn bed. Misschien was het heel erg saai en ik ben ik daarom in slaap gevallen, erg vreemd. Ik besloot maar weer te gaan slapen, ik kreeg meestal toch niet dezelfde droom. Soms probeerde ik terug te komen in een geweldige droom, dit lukte helaas nooit.

OrchideeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu