Inleiding

129 5 0
                                    

Bubbels gaat bij de Gryffindors zitten in de great hall. Ze zit hier technisch gezien altijd. Ze praat met Harry en Ron en kijkt langzaam op naar de tafel van de professoren en ziet Lupin naar haar lachen.

Bubbels' ouders zijn nooit echt thuis, dus ze word technisch gezien opgenomen bij Sirius in huis waar Remus dus ook vaak te vinden is. Ze kent ook veel van Remus' geheimen, zo weet ze ook dat hij een weerwolf is.

Wanneer sommigen beginnen met eten komt Dumbledore op Bubbels af. "Kan ik je even spreken? Goed nieuws over je ouders." Zegt hij en Bubbels springt op en gaat mee met Dumbledore.

Eenmaal in zijn kantoor kijkt ze rond. Ze is hier nog nooit geweest. "Je ouders komen terug, over een maand." Zegt Dumbledore en Bubbels grijnst. "Oh kijk gerust rond." Zegt hij als hij haar ziet staren.

Glanzende voorwerpen en boeken op hoge planken. Ze laat haar vingers over een vreemd uitziende doos glijden met het jaartal 1975 erop. Ze drukt per ongeluk op een knopje en flitst weg.

Dumbledore die alles zag schrikt zich rot. Hij staat op en zucht. "Oh Bubbels, je zal het nu zelf moeten redden." Zegt hij en rent zijn kantoor uit. Hij komt aan in de great hall en gaat aan zijn speech ding staan.

"Aandacht studenten, we hebben misschien een klein probleempje, Bubbels Star is zojuist per ongeluk naar het verleden gereisd. We kunnen haar onmogelijk vanaf hier terughalen." Zegt hij angstig.

"Welk jaar professor?" Vraagt Harry nerveus. "1975." Antwoord Dumbledore. "Maar dat is het vijfde jaar van de marauders." Zegt McGonagall. "Oh nee!" Antwoord Remus geschrokken.

"Wat als ze het verleden veranderd?" Vraagt Hagrid. "Dan hebben we een groot probleem maar een groter probleem als ze haar niet snel terug sturen." Antwoord Dumbledore.

Sirius die al een tijdje in de hal stond lacht. "Misschien krijgt ze daar wel verkering." Zegt hij. "Ieuw!!" Roept Ginny lachend. "Wat kunnen we doen Albus?" Vraagt McGonagall bang. "Wachten." Antwoord Dumbledore.

Back in timeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu