Hoofdstuk 2

93 6 0
                                    

-Remus POV-
Ik loop naar de Gryffindor common room. Bubbles is nieuw maar ik kan der nu al niet uit men hoofd zetten. Ze is prachtig, haar donker blonde haren, haar donker bruine ogen en haar lieve glimlach.

Ik loop de common room in en zie Sirius, James en Peter me aanstaren. "Wat?" Vraag ik als ik ga zitten. "Waar was je man?" Vraagt Sirius en toont naar de klok. "Bubbles naar haar common room brengen." Antwoord ik snel en ze grijnzen alle drie naar me.

"Bubbles dat nieuwe meisje? Ze is best cool." Zegt Sirius lachend. "Ja en mooi." Antwoord James met een knipoog. "Ik vond der aardig." Zegt Peter. Ik rol men ogen. "Oh kom nou Remus, je vind der leuk." Zegt James en ik word rood.

Hoe kunnen zij dat nou weten, ik praat een keer met een meisje en ze concluderen dat ik der leuk vind. "Wat nee, nonsense." Zeg ik maar ze knikken sarcastisch. "Remus en Bubbles zitten op een bank." Zingt Sirius kinderlijk. Ik staar naar het vuur.

Ik zie steeds hetzelfde beeld voor me, het moment dat Bubbles voor het eerst de great hall in liep en ze zag er zo mooi uit. Maar ik kan haar niet leuk vinden, als ze erachter komt dat ik een monster ben zal ze me haten.

De volgende ochtend kom ik samen met men vrienden aan in de great hall en zien Bubbles alleen zitten. James neemt het initiatief. "Hey Bubbles, wil je bij ons komen zitten?" Vraagt hij en ze knikt.

We gaan met zijn vijven zitten en beginnen te ontbijten. "Dus herbology, is iemand daar goed in?" Vraagt Peter en ik knik. "Zo moeilijk is het niet." Antwoord ik en Bubbles kijkt me aan.

"Hij heeft gelijk Peter, Herbology is een makkie." Zegt Bubbels en ik glimlach. Mooi, lief en slim? Onmogelijk. "Oh ja, hoe krijg je duivelstrik dan weg?" Vraagt Sirius verveeld aan Bubbles.

"Met vuur of fel licht, probeer de lumos solem spreuk als je erin vast zit." Antwoord Bubbles en nu kijken ze mij aan. "Klopt." Antwoord ik. "Nou Bubs, je haalt vast goeie punten hier." Zucht Sirius.

Na het ontbijt lopen we met zen vijven naar herbology. We gaan naar binnen en professor Sprout kijkt ons allen aan. "Kan iemand me vertellen wat gillyweed is en wat het doet?" Vraagt ze en Bubbles steekt haar hand op. "Miss Star?" Vraagt Sprout.

"Gilly weed groeit onder water en word gebruikt om te kunnen ademen onder water." Antwoord Bubbles en ik stik zowat. Zelfs ik wist dat niet. Ze is duidelijk slimmer dan mij. Maar ik kan het niet uitstaan.

"Heel goed Miss Star. We gaan het allemaal even onderzoeken vandaag in duo's." Zegt Sprout. James heeft het voor elkaar gekregen met Lilly samen te werken. Sirius werkt samen met Peter en ik kijk naar Bubbles. "Samenwerken?" Vraag ik en ze knikt.

We leveren de beste prestatie van de klas en lopen na de les de klas samen uit. "We zijn een goed team." Lacht ze als we over de gang lopen. "Ja dat geloof ik ook." Antwoord ik. Ze ziet er vrolijk uit.

We splitten wegen want Hufflepuff en Gryffindor hebben slechts twee lessen samen. Herbology en transfiguratie. Ik loop samen met de jongens naar muggle studies. Ik ga naast Sirius zitten die grijnst.

"Wat nou weer?" Vraag ik zuchtend. "Jij mag Bubbles heel erg en ze is slimmer dan jou." Zegt hij. "Ach rot toch op." Antwoord ik en hij grinnikt.

Ik kan het alleen niet ontkennen, ze is mooi, lief, slim en ja ik vind haar leuk maar het kan en mag niet. Ik ben een weerwolf en zal haar alleen maar pijn en ellende bezorgen.

Back in timeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu