Prolog

761 41 1
                                    

Prolog



Válka byla u konce. Bylo těžké tomu uvěřit, ale celý kouzelnický svět, ačkoliv značně poničený temnými silami Pána Zla, oslavoval. Oslavy byly bujaré, mnohem více než, když Lord Voldemort padl poprvé. Tenkrát svět nevěřícně vykulil oči a blahoslavil malého chlapce, který přežil útok Temného pána, při němž pozbyl svých rodičů. Tenkrát Pán Zla zmizel a mnozí chtěli věřit, že nenávratně, nicméně stále existovala hrozba jeho návratu v budoucnosti. Nyní to bylo definitivní. Harry Potter, chlapec, který přežil a Vyvolený, naplnil věštbu, pronesenou potrhlou Sybilou Trelawneyovou. Sám Lord Voldemort si jej pro tento úkol nevědomky vybral a označil jej jako sobě rovného. Za svůj život však nikdy nepochopil sílu lásky a sebeobětování a to se mu stalo osudným. Dvakrát.


Kouzelnický svět se pomalu stavěl na nohy. Při velké bitvě v Bradavicích padla řada mocných kouzelníků a bylo těžké se vyrovnat s jejich odchodem. Ale padli jako hrdinové v boji za lepší svět. Díky spojeným silám kouzelníků a čarodějek všech věkových kategorií se i samotné Bradavice vzpamatovávaly z mnoha četných útoků. Minerva McGonagallová, která se po jednoznačném hlasování stala ředitelkou Školy čar a kouzel v Bradavicích, byla velmi přesvědčivou ženou a zajistila Bradavicím tolik pomoci, aby byl hrad prvního září připraven na další školní rok. Vzhledem k událostem současného školního roku, kdy v řadách profesorů vystupovali i přisluhovači Pána Zla a studenti tudíž neměli možnost naučit se vše, co bylo v osnovách jejich ročníku, rozhodla se rozšířit řady sedmých ročníků studenty, kteří neměli šanci složit své zkoušky na OVCE. Jelikož všichni z nich již byli dospělí, nechala v západním křídle přistavět společnou ložnici pro tyto studenty a dopřát jim trochu soukromí. Přestože kolejní příslušnost těmto studentům zůstala, nebyl prostor na to, aby se po prázdninách vrátili do svých společenských místností, ačkoliv jim tam byl přístup i nadále povolen.


Jedním ze studentů, kteří se po prázdninách chtěli vrátit do hradu a dokončit své vzdělání v Bradavicích byl i Harry Potter. I když se zdálo, že kouzelnický svět se nezajímá o nedokončené vzdělání zlatého chlapce a z vděčnosti by mu snad i přenechali samotný post ministra kouzel, zůstal Harry stát nohama pevně na zemi. Věděl, že bez dokončeného vzdělání by nemohl jít studovat dál a nechat si vše spadnout do klína jen proto, že byl Vyvoleným, nebyl jeho styl. Navíc se těšil, že by alespoň jeho poslední ročník v Bradavicích mohl být konečně normálním školním rokem bez toho, aby mu na každém kroku hrozila strašlivá smrt. Musel ovšem uznat, že nabídka famfrpálového týmu Pýchy Portree na místo hlavního chytače, byla nadmíru lákavá.



Do začátku školního roku však zbývaly více než dva měsíce a Harry měl poprvé před sebou celé léto, o kterém mohl rozhodnout sám. Mohl si poprvé vybrat, kde ho stráví a jak. A nehodlal ten čas promarnit.  

Love, don't break me...Kde žijí příběhy. Začni objevovat